Avatar billede overchord Nybegynder
29. november 2006 - 12:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Betingelser i en pivot tabel?

Hejsa

Jeg har en bred raekke data (550 raekker x 26 kolonner) som jeg gerne vil opsummere i en pivot tabel til at lave forskellige beregning som average og stdev. Problemet er at jeg har en del manglende vaerdier spredt rundt omkring i data. Alle "manglende" data er repreaesenteret ved -999, og jeg vil gerne finde en metode til at undgaa at disse bliver inkluderet i beregningerne i pivot-tabellen.
Jeg synes dog ikke at kunne finde en metode til at indsaette kriterier i beregninger inde i en pivot tabel - nogen der kender en metode til det?
Avatar billede overchord Nybegynder
29. november 2006 - 13:16 #1
Indtil videre har jeg loest det ved at erstatte -999 med excels error #N/A vaerdi hvorved felterne ikke medtages. Men jeg kunne stadig godt taenke mig at vide om der findes til maade at filtrere data ud fra beregning i en pivot tabel, saa lader den lige staa aaben lidt laengere.....
Avatar billede mrjh Novice
29. november 2006 - 13:32 #2
Du kan klikke på pilen i kolonnen i pivottabellen og her fravælge beløbet.
Lidt bøvlet, men umiddelbart den eneste løsning jeg kan se
Avatar billede overchord Nybegynder
29. november 2006 - 14:09 #3
Ja det kom heller ikke til at virke med #N/A felterne da en hvilken som helst gruppe med en N/A vaerdi overhovedet ikke beregnes saa - og det var jo ikke lige meningen :)
Saa jeg tror jeg ender med at hvis skidtet ind i Access istedet...
Avatar billede overchord Nybegynder
29. november 2006 - 17:14 #4
ok jeg fik det kringlet med en crosstab query i access istedet, saa lukker her..