Avatar billede raahauge Nybegynder
01. december 2006 - 00:18 Der er 2 kommentarer

Et kort spørgsmål

Er min bærbare i fare hvis jeg har aktiveret trådløs uden kryptering, eller skal hackere ind over en routerfor at komme ind i computeren.
S.R.
Avatar billede renehinsch Praktikant
01. december 2006 - 00:37 #1
Du har ret i at antage at din laptop har en risiko for at blive angrebet hvis du ikke anvender kryptering. Det er for det første muligt at aflytte datatrafik i klartekst medmindre du benyter VPN ovenpå.
Derudover vil det være muligt for en angriber at få din laptop til at forbinde sig til et access point (måske et sw baseret på en laptop) som benytter det samme SSID som dit eget eller bare deler navn med et ukrypteret net som du har forbundet dig til tidliger (huskes af windows og annonceres til alle via dit radiokort) Det kan ske automatisk uden at du er klar over det.
Læse mere her http://www.airwire.dk/pages/_filer/AirDefense_Wireless_Protection_for_the_Mobile_Workforce.pdf
Avatar billede raahauge Nybegynder
01. december 2006 - 00:53 #2
Ja selvfølgelig.
Tak for hjælpen