Avatar billede ivanizmir Nybegynder
07. december 2006 - 18:05 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Proxy så BBC tror jeg er i UK

Er der nogen der ved, om det er muligt at få BBC til at tro, at jeg sidder i storbrittanien, selvom jeg faktisk sidder på Frederiksberg?

Noget med en proxy måske.

Der er lukket af for en del af deres web live-udsendelser, hvis man ikke fysisk befinder sig i UK.

Man kan finde en uk proxy her.

http://www.proxy4free.com/

Men BBC hopper ikke på den :(

Jeg går ind i LAN opsætningen og sætter proxyen til en af de ip-adresser fra UK jeg finder på nettet, og det kører sådan set fint nok. Men så snart video-vinduet på BBC popper op, siger den at der kun er adgang for indbyggere i UK.

f.eks her: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/cricket/default.stm

oppe i toppen er en knap, der åbner video vinduet.

Nogle der med succes kan se noget her?
Avatar billede coderdk Praktikant
07. december 2006 - 19:10 #1
Du skal vel også sætte proxy'en på i din medieafspiller?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. december 2006 - 21:17 #2
sådan fungerer en proxy ikke, media player kan ikke indstilles med proxy, men internet explorer kan, og mediaplayer benytter denne indstilling ved proxy, så åben internet explorer, og under indstillinger og forbindelser, indtaster du proxy adressen.
Avatar billede coderdk Praktikant
07. december 2006 - 21:36 #3
niels_hansen, Windows Media Player fungerer skam sådan. Den bruger, som du selv skriver, som default IE's proxyindstillinger, men du kan sætte en separat proxy for WMP, åbn Tools | Options | Network.

I QuickTime kan du sætte en RTSP-proxy.

RealMedia kan også bruge en separat proxy.

I VLC kan du sætte proxy op i access modules.
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
09. december 2006 - 23:45 #4
Så vidt jeg kan se, er det RealMedia der bliver brugt på BBC's sider. Den har jeg sat til at køre gennem styresystemets netværksindstillinger, altså gennem proxy'en.
Stadig ingen cigar.
Jeg har selvfølgelig prøvet at sætte proxy-adresser ind i browserne - jeg ville ikke skrive herind hvis det var et simpelt problem - no offence :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. december 2006 - 23:50 #5
er jo svært for os at vurdere hvad spørger selv har prøvet, mange gange oplever viu at de mest simple ting (for os der ved det) ikke er prøvet, og derfor må man jo starte et sted, det er en smart ide at skrive, jeg har følgende problem, og har prøvet disse ting for at afhælpe det, men den kommer med den og den fejl, hvad kan der være galt ? ;)
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
10. december 2006 - 01:06 #6
jep, sorry. Blev lige lidt kort for hovedet af frustration.
Jeg fatter ikke hvordan de kan se jeg ikke er i UK, når jeg kører gennem en proxy derfra.
Jeg prøver lige at sætte alle forbindelser gennem den samme proxy, og vender tilbage bagefter.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 01:08 #7
hvad siger den hvios du prøver at gå ind på http://www.whatismyipaddress.com/ proxyens ip eller din ?
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
10. december 2006 - 01:51 #8
Så lykkedes det dælendulemig!
Egentlig var det ret simpelt - både browser og player skal have samme proxy-adresse.
Så gælder det bare om at finde en hurtig og gratis en...
Den her virker lovende indtil videre: 193.129.127.211 port 80
Tak for hjælpen.
Jeg kunne godt tænke mig at dele points mellem niels_hansen og coderdk, da coderdk fik mig til at tænke på playerens proxy.
Hvis coderdk er ligeglad går points til niels_hansen.
Slut herfra.
Og tak igen.
Avatar billede coderdk Praktikant
10. december 2006 - 01:54 #9
:-)