Avatar billede bankboy Nybegynder
15. december 2006 - 10:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ændre udenlandsk IP adresse til dansk IP adresse

Jeg arbejder meget i udlandet ynder derfor at følge med i både TV2 og DR for bare som et minimum at kunne følge med i hvad mine danske kollegaer taler om. Desværre har både TV2 og DR nu begyndt at afskærme udenlandske IP adresser og jeg nu begyndt at få fejlmeddelsen, at der er lukket for udenlandske IP adresser. Begrundelsen er, at deres servere ikke har kapacitet til at servicere udenlandske IP adresser.

Jeg føler mig naturligvis groft diskremineret, især når jeg stadig ligger både skattekroner og licenskroner i Danmark.

Eksisterer der en mulighed for at ændre min  udenlandske IP adresse til en dansk IP adresse eller på en anden måde få min udenlandske IP adresse til at fremstå som værende dansk?
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. december 2006 - 10:43 #1
Ved ikke om der eksisterer en dansk DHCP-server hvorpå du kan gå igennem. Findes sikkert et eller andet gratis.
Avatar billede nva Praktikant
15. december 2006 - 11:07 #2
under funktioner-internetindstillinger-forbindelser- Lan indstillinger - der kan du sætte en dansk proxy på
Avatar billede frewald Nybegynder
15. december 2006 - 11:34 #3
en lille note: Uanset deres 'kapacitets'begrundelse så er det typisk et rettighedsspørgsmål der gør at man ikke får lov til at se TV staionernes streams i udlandet.
men som NVA skriver, så er PROXY-måden nok den eneste tilgang til den problematik. Alternativt findes der produkter hvor du kan ha en computer stående på en dansk adresse der modtager TV signaler, og efterfølgende streamer dem ud til dig.
Avatar billede darrich Novice
15. december 2006 - 13:56 #4
Et alternativ vil være at anvende en dial-up/GPRS forfindelse lige til dette til f.eks. firmaet eller TDC/Sonofon, hvilket vil give dig en dansk ip.
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2006 - 14:00 #5
<ole>

frewald >> Hvad skulle det typiske rettighedsspørgsmål være i den situation?

/mvh
</bole>
Avatar billede frewald Nybegynder
15. december 2006 - 14:22 #6
ole> At TV-stationerne ikke har rettigheder til at sende den enkelte serie, sportbegivenhed osv. til andet end folk i Danmark. Broadcasterne er forpligtiget til at begrænse muligheden for at man kan se deres signal i udlandet. Dette gøres eks. vh.a. IP begrænsning, og at man eks. skal ha' en dansk adresse for at kunne købe et 'satelit-kort' til at kunne se eks. DR1
Dog er alle broadcastere opmærksomme på dette rettighedsproblem, så de fleste sørger for at fremtidige rettigheder indkluderer muligheden for at sende udsendelserne på nettet - og også gerne til danskere der bor i udlandet.
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2006 - 14:30 #7
Hehe ... lidt pudsigt regelsæt i betragtning af, at analogt transmiteret TV jo ikke overholder landegrænser. Man kan således ikke se DR-TV på nettet, hvis man bor i Malmø - men må 'nøjes' med at se det på sit TV ... hmmmmmmm ...  :)
Avatar billede bankboy Nybegynder
15. december 2006 - 14:52 #8
Tak for kommentarerne. Fin pointe med rettighederne - jeg synes nu, at jeg har betalt min licens ;-)

Hvis jeg skal sætte en dansk proxy på, hvilken adresse og port skal jeg så anvende?
Avatar billede nva Praktikant
16. december 2006 - 14:41 #9
Her bliver det samme problem diskuteret http://www.eksperten.dk/spm/751022 - jeg tror du skal anvende port 80. Dvs. du skal finde en proxy, hvor du kan benytte port 80.
Avatar billede plx Nybegynder
16. december 2006 - 14:49 #10
porten, som proxyen accepterer klienter på, er ligegyldigt i forhold til tv2/dr. Dvs alle porte kan bruges, hvis de blot er åbnet på ens eget netværk

Det kan god være en meget stor udfordring, at finde en server med båndbredde nok til tv-streaming på de der gratis proxy lister man finder rundt omkring
Avatar billede bankboy Nybegynder
16. december 2006 - 17:36 #11
Mange tak for henvisningen til spørgsmål 751022. Via svar på dette spørgsmål har jeg fundet fra til to danske proxy servere. 1) 80.80.12.124, port 80 og 2) 80.80.12.125, port 80. Det er de to eneste jeg har formået af finde.

Når jeg via Internetinstillinger/Forbindelser/LAN-Indstillinger sætter hak ved brug af proxy server til LAN og indtaster en af de to servere får jeg følgende fejlmeddelse:

Problem Report
Access denied to system because of URL Filter Configuration, while attempting to retrieve the URL: http://www.dr.dk/.

Message ID
FILTER_DENIED

Problem Description
Your system was configured to deny access to this URL.

Possible Problem Cause
Request denied, as specified in the local filter list configuration.

Possible Solution
Contact your network support team if this problem persists.

Er der nogen der har nogen ideer til hvad jeg gør forkert/mangler?
Avatar billede plx Nybegynder
16. december 2006 - 17:41 #12
der er nok ikke rigtig noget du kan gøre. Du har ikke rettigheder til at benytte proxyen
Avatar billede Karsten Praktikant
29. januar 2018 - 02:52 #13
Opret dig selv på fx. saferVPN, der er gratis test periode og oprettelse uden brug af kreditkort, efter du har bekræftet dit medlemsskab logger du ind og installerer app i chrome. I app vælger du det land du ønsker at sites skal tro du surfer fra - jeg havde det samme problem som du beskriver og ser nu alt fra DR.

mvh Karsten

ps. før du går på DR så slet cookies lageret i browser
Avatar billede Karsten Praktikant
29. januar 2018 - 02:58 #14
Tillægskommentar, Vil du hellere gå videre med dit proxy projekt så tjek:

http://spys.one/free-proxy-list/DK/
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2018 - 03:48 #15
det korrekte er at bruge en VPN service, fordi de har lynhurtig forbindelse! (så du sagtens kan streame tv2 play osv)
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. januar 2018 - 08:13 #16
VPN er en god løsning. Jeg bor selv i udlandet, og har i flere år anvendt VPN.
Jeg har  valgt en betalingsløsninig (Cyber Ghost), men der findes masser af gratis VPN.