Avatar billede lsskaarup Nybegynder
30. december 2006 - 14:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til backup

Jeg sidder og roder lidt med Backup programmet i XP, men kan ikke helt finde ud af at sætte det op som jeg gerne vil have det.

Det skal køre med et fast interval, uge eller måned, har jeg ikke lagt mig helt fast på endnu, men det kan jeg godt finde ud af gøre.

Men jeg vil gerne have det sådan, at næste gang der skal tages backup, så laver den en ny backup fil og altså ikke overskriver den gamle.

På den måde, kan jeg have f.eks. backup 6, 5, 4, 3, 2 og 1 måned tilbage.

Når der skal backup af den 7 måned, må den gerne overskrive den ældste backup fil, kan det lave sig gøre, og hvis ja, hvordan?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. december 2006 - 16:00 #1
Heysa. Windows eget sikkerhedsprogram kan mig bekendt ikke indstilles til at tage backup  på den måde du her beskriver, men måske kunne dette her program være en mulighed? http://www.kimludvigsen.dk/programmer-tools-ceren.html

Hvis du ønsker at benytte et købeprogram vil jeg anbefale dig acronis workstation 9.1.
Dette program kan rigtig mange ting og kan uden problemer klare dit problem. Jeg benytter selv programmet som selv tager backup hver dag pr. automatik med de tidsintervaller man ønsker.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
30. december 2006 - 21:24 #2
Så Windows backup kan kun overskrive en backup fil?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
31. december 2006 - 13:33 #4
Øh, der står da umiddelbart ikke noget om man kan lave 2 forskellige normale backup jobs, hvor man beholder begge filer.

Det jeg gerne vil hen til, hvis det kan lade sig gøre, er samme præcip som bruges ved backup til båndstationer. Mandag tages der en hel backup på bånd-mandag, tirsdag tages der en hel backup på bånd-tirsdag, og så fremdeles.
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2006 - 13:42 #5
Det kan den ikke, derfor smed jeg linkene, som i grove træk beskriver funktionerne.
Så skal du ud i 3. parts program a.la de jeanette18 henviser til - godt nytår ;o)
Avatar billede niklasnina Nybegynder
03. januar 2007 - 17:21 #6
findes der et bacup på dansk hvis der gør hvor kan jeg hente det?
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2007 - 19:35 #7
Avatar billede niklasnina Nybegynder
04. januar 2007 - 09:47 #8
Tak for hjælpen haverslev.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
31. januar 2007 - 22:47 #9
Det der Deren kom desværre ikke til at være på min maskine, ret lang tid. Det var simpelthen så hamrende ustabilt, at jeg aldrig nåede at tage en backup.

Jeg har nu fået en ekstern harddisk, hvor der fulgte et backup program med. Desværre kan det ikke mere end ntbackup, men giver et lidt mere pop-smart interface.

Da der ikke er kommet nogle forslag, til program der fungere og som kan lava backup som beskrevet, så må jeg lukke spørgsmålet.
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2007 - 08:02 #10
Øhh, du spørger om Backup programmet i XP og det har jeanette18 på
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. februar 2007 - 09:11 #11
Øhh, naaj så har jeg udtrykt mig dårligt, hvilket ikke er utænkeligt ;-)

Jeg søger et program, der kan gemme til forskellige filer automatisk, så man kan gemme backup data fra flere dage. Herunder ville jeg selvfølgelig gerne vide om det kunne lade sig gøre med ntbackup.

Da spørgsmålet har været dødt i lidt tid, tildels fordi jeg ikke selv pustede liv i den, men også fordi der ikke kom nogle relevante indlæg siden dit den 31/12, så valgte jeg at lukke det.

Men der skal selvfølgelig lige bad feelings være, så jeg vil meget gerne oprette et spørgsmål, så jeanette18 kan få pointene.