Avatar billede bluenote Nybegynder
01. januar 2007 - 17:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ingen Winsock efter rod i Registry

Hey

Jeg slettede lidt i registreringsdatabasen som jeg mente var noget som ikke burde være der. RegisterDns.exe og en tilhørende dll fil fra Apple - så arbejdede jeg videre. Først 8 timer senere røg jeg på rumpen efter en genstart.

Jeg har INGEN netværk - tcp/ip protokolstakken er beskadiget, ingen WinSock og jeg kan ikke få lov til at reinstallere Tcp/IP

Der er en masse services som ikke starter længere - Computerbrowser, Netlogon, Workstation(arbejdstation) og en række RPC services...

Jeg kan godt komme ind i windows, men systemet hænger i ca. 5 minutter hvorefter jeg får mit skrivebord - og tilsyneladende kan jeg arbejde uhindret - når bare ikke det er net- eller internetbaseret

Jeg fatter ikke at dette kan ske ved at slette en apple app som quicktime....

Du får 200 point hvis du kan hjælpe mig til at få reinstalleret tcp/ip og få mit system i luften igen
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2007 - 17:35 #1
Prøv evt. med en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede bluenote Nybegynder
01. januar 2007 - 18:03 #2
Dette er prøvet - og det løser ikke problemet

Claus
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. januar 2007 - 18:15 #3
prøv at sætte din WinCD i - gå i start og skriv Sfc /scannow tryk på ENTER
denne kommando bevirker at systemfiler gendannes.
Avatar billede haverslev Novice
01. januar 2007 - 20:49 #4
Pøv at hente disse to programmer:

http://cexx.org/lspfix.htm - eller som zip fil:  http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.
Virker det ikke (kan måske ikke få forbindelse til nettet igen)
Så kør det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

lspfix og winsockfix er ikke destruktive, De ødelægger ikke noget
(kan være på disketter, hvis nødvendig)
Avatar billede bluenote Nybegynder
01. januar 2007 - 20:53 #5
Har selv løst problemet ved hjælp af min bror, ......og ved hjælp af Winsockfix ;-)

Så Haverslev - det er jo dit løsningsforeslag, så du fortjener hver en krumme

BlueNote
Avatar billede haverslev Novice
01. januar 2007 - 20:56 #6
Godt det virker ;o)
Avatar billede bluenote Nybegynder
02. januar 2007 - 00:46 #7
tak for hjælpen

BlueNote