Avatar billede Simon Praktikant
05. januar 2007 - 11:05 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Tjekke om DropDownList er åben

Hvordan kan man med javascript afgøre om en DropDownList er åben, dvs. rullet ud af brugeren, eller ej?

DropDownList'en får ejg fat i således:
liste = document.getElementById("ddl_minListe");

Det er fordi min side reloades automatisk med et javascript hver 20 sekunder. Jeg vil undgå at siden reloades hvis brugeren lige er igang med at vælge noget i DropDownListen.
Avatar billede loevgaard Praktikant
05. januar 2007 - 15:33 #1
<select id="ddl_minListe" onfocus="stop timer" onblur="start timer igen"></select>
Avatar billede Simon Praktikant
05. januar 2007 - 19:13 #2
Vil du ikke lige uddybe lidt?
Avatar billede madeindk Nybegynder
05. januar 2007 - 19:22 #3
Jeg har lavet dette til dig - er ret sikker på den virker ;-)

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<script type="text/javascript">

function startRefresh() {
    alert('startet igen');
}

function stopRefresh() {
    alert('stoppet');
    setTimeout("startRefresh()",5000)
}

</script>

<body onLoad="startRefresh();">

<select id="ddl_minListe" onFocus="stopRefresh();" onblur="startRefresh();"><option>Bombom</option></select>

</body>
</html>
Avatar billede madeindk Nybegynder
05. januar 2007 - 19:23 #4
Hov, der var jeg da helt gal på den :-)

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<script type="text/javascript">

function startRefresh() {
    alert('startet igen');
    setTimeout("startRefresh()",5000)
}

function stopRefresh() {
    alert('stoppet');
}

</script>

<body onLoad="startRefresh();">

<select id="ddl_minListe" onFocus="stopRefresh();" onblur="startRefresh();"><option>Bombom</option></select>

</body>
</html>
Avatar billede madeindk Nybegynder
05. januar 2007 - 19:37 #5
Har lige lavet det lidt om - er ikke sikker på det er den rigtige måde at lave det på.

<script type="text/javascript">

function refreshMe(action) {
  if (action == 'start') {
    setTimeout("self.location.replace('refresh.asp')",2000);
  }
  else
  {
    alert('Funktionen er stoppet!');
  }

</script>

<select id="ddl_minListe" onFocus="refreshMe('stop');" onblur="refreshMe('start');"><option>Bombom</option><option>Bombom</option><option>Bombom</option><option>Bombom</option></select>
Avatar billede Simon Praktikant
10. januar 2007 - 11:46 #6
Tak for hjælpen til jer begge to:
For at sætte onBlur, og onFocus fra ASP har jeg gjort således:
ddl_minListe.Attributes.Add("onBlur", "state='closed'");
ddl_minListe.Attributes.Add("onFocus", "state='open'");

og så chekker jeg op på state i javascriptet

Det skal også lige nævnes at 'state' er blevet oprettet som global variabel i javascript koden.