Avatar billede mariapigen Nybegynder
06. januar 2007 - 20:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Strømstyrke på skærm til bærbar

Jeg har for nyligt købt en Acer travelmate 5612WSMi med TFT LCD skærm og NVIDIA GeForce 7300 skærmkort.

Mit problem er, at jeg synes at skærmbilledet står meget svagt (/blødt). Der er til tider forskel på om jeg kører med eller uden strømforsyning, men når jeg har skærmen stående ved siden at en stationær blegner min egen skærm nærmest.
Billedet står ikke særligt klart, og jeg kunne godt tænke mig at der kom meget mere kraft på billedet.

Jeg har prøvet at ændre på lysstyrken, men det gør kun skærmen mere utydelig.

Man kan ændre indstillinger for ydeevne og kvalitet, (de står pt på globale driver indstillinger) men jeg aner ikke hvad jeg skal vælge.
Jeg vil bare gerne have noget mere power på og et skarpere billede!! HJÆLP tak!
Avatar billede sfb99 Nybegynder
06. januar 2007 - 20:26 #1
Hejsa..

Der er, på de fleste, og formodentlig også din, en "sol" på op/ned pilen. Hvis du holder FN-tasten nede i trykker på den med "solstråler", så ville jeg tro billedet blev bedre :)
Avatar billede mariapigen Nybegynder
06. januar 2007 - 20:31 #2
Perfekt!!! Du er en engel! Nu har jeg været nede over det siden jeg købte den! ;-)

Kan du så måske også fortælle mig, hvordan jeg får brænderen til at fungere? Jeg kan ikke få den til at brænde nemlig... og tænker at jeg måske skal slå en eller anden funktion til først?

Maria
Avatar billede sfb99 Nybegynder
06. januar 2007 - 20:32 #3
Øhhhh.. Umiddelbart, så er der ikke noget at slå til :) Hordan prøver du at brænde?
Avatar billede mariapigen Nybegynder
06. januar 2007 - 20:39 #4
Har prøvet både via det brænderprogram der fulgte med selve computeren og også bare forsøgsvis via windows. Den starter op på processen, men den begynder aldrig at "snure hurtigt" (larme - selve brændingen)
Avatar billede sfb99 Nybegynder
06. januar 2007 - 21:01 #5
Hmm.. Lyder mystisk :) Har du prøvet at afinstallere det medfølgende program, og installere Nro Burning Rom? :) www.nero.com , det er et rigtig godt værktøj til brænding! :)
Avatar billede sfb99 Nybegynder
06. januar 2007 - 21:03 #6
Nero Burning Rom**

- selvfølgelig :)
Avatar billede mariapigen Nybegynder
06. januar 2007 - 21:03 #7
ok, det vil jeg prøve ved lejlighed, har ik lige en brændbar cd-rom ved hånden. Tusind tak for hjælpen ellers.
Avatar billede mariapigen Nybegynder
06. januar 2007 - 21:04 #8
ok, jeg vil gerne give dig nogle points, men kræver det ik, at du opretter et "svar"?
Avatar billede sfb99 Nybegynder
06. januar 2007 - 21:05 #9
Svaaaaaaaaaar :P