Avatar billede bbballerup Novice
11. januar 2007 - 09:58 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Finde forekomste af numre

Jeg har en liste i Excel med ca. 5000 numre i kolonne A. Numrene kan forekomme fra 1 til flere gange. Hvordan kan jeg få vist hvor mange gange, alle numrene optræder.
Avatar billede faithless Praktikant
11. januar 2007 - 10:08 #1
Du kan bruge frekvens eller tælhvis funktionerne. Jeg har engelsk office og her er formlen =FREQUENCY(A:A;A1)

Mvh
Thomas
Avatar billede faithless Praktikant
11. januar 2007 - 10:16 #2
Har lige prøvet =FREQUENCY(A:A;A1)og den giver mig nogle mærkelige tal. Så brug =COUNTIF(A:A;A1), den virker(c:
Dansk office =Tæl.hvis(A:A;A1) indsættes i b1 og kopieres ned. Mener den hedder det i dansk office.
Avatar billede bbballerup Novice
11. januar 2007 - 10:32 #3
=Countif(A:A;A1) virkede ikke, midt i det hele var det næste antal som i rækken ovenover. Så hvis nummeret er i række 506, 507, 508 stod der 3 i b-kolonnen for række 508, men der står også 3 i b-kolonnen i række 509 selvom dette nummer kun er der 1 gang. Jeg har en engelsk excel. Så det er OK, med det engelske.
Mvh
Sonja
Avatar billede bbballerup Novice
11. januar 2007 - 10:43 #4
Hej Thomas. Jeg satte lige din anden formel ind, den virekede som du skrev ikke. Så slettede jeg begge formler og satte den countif ind. Nu ser det ud som om det virker. Så tak for hjælpen.
Avatar billede bbballerup Novice
11. januar 2007 - 11:12 #5
Jeg accepterer svaret fra faithless. Håber du får point.
Avatar billede faithless Praktikant
11. januar 2007 - 14:32 #6
Hej

Det lyder som om at Excel ikke beregner formlerne automatisk. Du kan så trykke F9, for at beregne formler manuelt eller du kan sætte den op til automatisk beregning.

Tools --> Options --> fanen Calculation. Her vælger du automatic.

Smider lige et svar, så du kan markere mit navn til venstre og trykke accepter svar.
Avatar billede bbballerup Novice
11. januar 2007 - 21:00 #7
Håber jeg har fået accepteret dit svar det fungerde fint