Avatar billede bulgroz Nybegynder
16. januar 2007 - 09:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Connection til SQL

Jeg skal til at lave et lille program som skal læse fra en valgfri SQL database. Til dette skal jeg naturligvis bruge en dialog/wizard for at opsætte connection.

Eksisterer der en "standard" dialog for dette som man kan kalde fra kode eller skal man lave den helt fra grunden. Er der evnt. nogle som kan komme med et eksempel?
Avatar billede trer Nybegynder
16. januar 2007 - 09:45 #1
Avatar billede bulgroz Nybegynder
16. januar 2007 - 09:56 #2
Det var ikke selve connect strengen jeg var ude efter, men derimod en mulig standard dialog som kan kaldes fra kode, som kan lave en sådan.
Avatar billede bulgroz Nybegynder
16. januar 2007 - 09:57 #3
I mit program skal jeg have et menuitem a la. "Ny connection..." som invoker connect dialogen.
Avatar billede trer Nybegynder
16. januar 2007 - 10:10 #4
Datalink dialogen som artiklen viser anvendelsen af, er den dialogboks du eftersøger.

Der er også denne artikel: http://www.support.microsoft.com/kb/309485/EN-US/
Avatar billede bulgroz Nybegynder
16. januar 2007 - 10:22 #5
Jeg kan se at det ikke er helt forkert. Jeg er dog ikke meget for at have en ref til DirectX.
Avatar billede bulgroz Nybegynder
16. januar 2007 - 10:23 #6
Hvis der er nogle som kan komme med alternativer, så kom frit frem.
Ellers tak for input.
Avatar billede trer Nybegynder
16. januar 2007 - 10:39 #7
Du kan evt. gå denne vej:

HRESULT PromptDataSource(
  IUnknown *          pUnkOuter,
  HWND                hWndParent,
  DBPROMPTOPTIONS    dwPromptOptions,
  ULONG              cSourceTypeFilter,
  DBSOURCETYPE *      rgSourceTypeFilter,
  LPCOLESTR          pwszszzProviderFilter,
  REFIID              riid,
  IUnknown **        ppDataSource);