Avatar billede frankini Nybegynder
17. januar 2007 - 09:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internet via trådløs virker ikke - men god signal!?

Jeg har en Siemens trådløs router og har gennem små 4 måneder haft 3 pc'ere på internet via trådløs gennem denne router.
Forleden slog min HFI-relæ (hedder det ikke det?) fra 2 gange kort efter hinanden, herefter er der ingen af pc'erne der kan koble på via trådløse netværk.
Jeg modtager fint trådløs signal , men når jeg forsøger at danne forbindelse til internet skriver den: "Siden kan ikke vises".

Jeg har prøvet med reset af routeren men det hjælper ingenting.
Kan der være noget galt med routeren når den kan sende trådløs signal - eller har I andre forslag til hvad der kan være galt?

Hilsen
Frankini
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 10:00 #1
Ved strømafbrydelser / lynnedslag osv, er det tit netværket det går ud over. Tit er det nødvendigt at udskifte både router samt netværkskort.

Prøv at ringe til din ISP og hør dem ad
Avatar billede frankini Nybegynder
17. januar 2007 - 10:38 #2
Min internetudbyder er TDC, men de kan vel ikke se hvad der er galt?
Avatar billede robotten Praktikant
17. januar 2007 - 11:31 #3
Har du kørt med kryptering før? Efter reset af routeren, er der ikke længere sat noget op omkring sikkerheden. Så du skal slå krypteringsnøglen fra på netkortet også.
Avatar billede frankini Nybegynder
17. januar 2007 - 11:34 #4
Jeg kørte uden kryptering inden strømafbrydelserne opstod
Avatar billede robotten Praktikant
17. januar 2007 - 11:56 #5
Så er der nok noget af det, der døde under lynnedslaget. Har du mulighed for at kunne koble dig på en anden trådløs router hos en kammerat?
Avatar billede frankini Nybegynder
17. januar 2007 - 12:37 #6
Jeg har en kammerat der har en D-link router som vi vil prøve at sætte til.
D-Link routeren kan vel også kommunikere med mine trådløse Siemens Netkort - de understøtter begge 802.11 g
Avatar billede robotten Praktikant
17. januar 2007 - 12:43 #7
Ja, de skulle da være muligt.
Avatar billede mm100 Nybegynder
17. januar 2007 - 15:36 #8
Du skal ringe til TDC, de kan se din router og hvis der er noget galt kan de fortælle dig det. Ellers ville jeg prøve at gå ind og konfigurere routeren igen. Du kan gå ind på den her side og finde manualen: http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/manuals.html
Du skal bare taste model nummeret ind.

Hvis den stadigvæk ikke virker, så smid den tilbage til TDC og bed om en ny.

Håber at det virker.

M.
Avatar billede robotten Praktikant
22. januar 2007 - 10:18 #9
?
Avatar billede robotten Praktikant
26. januar 2007 - 11:44 #10
Fundet ud af mere?
Avatar billede robotten Praktikant
04. februar 2007 - 19:25 #11
Hep!