Avatar billede DTP Novice
18. januar 2007 - 13:10 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

hjælp, error: table not defined

Hej Eksperter

Jeg har brug for jeres hjælp til hvad denne warning betyder ?

W. 2007/01/06 13:23:53. WARNING #32020 DIST(103 server.dbblabla) - (1610)
    Table 'TabelNavn' is not defined.

hvad menes med not defined ?
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
18. januar 2007 - 13:11 #1
at tabellen ikke er defineret.. eller med andre ord, den er ikke oprettet..
Avatar billede DTP Novice
18. januar 2007 - 13:16 #2
jamen den ER oprettet kan jeg se og der kommet data i. jeg bliver ved med at få den warning i min log hvert minut næsten...meget irriterende.
Avatar billede gigraf Nybegynder
18. januar 2007 - 13:17 #3
Hej, Du har replication server, og du har en tabel der er markeret til replikering men der er ikke noget rep. definition, derfor faar du denne warning! (ikke error).

mvh,
Daniel
www.db-cc.de
Avatar billede gigraf Nybegynder
18. januar 2007 - 13:19 #4
Hvis tabellen ikke skal replikeres kan du bruge sp_setreptable TabelNavn,0 eller false og den bliver rep. agent brokker sig ikke mere.

mvh,
Daniel
www.db-cc.de
Avatar billede DTP Novice
18. januar 2007 - 14:05 #5
oohh Daniel du har fat i noget af det rigtige dér !!

jeg får den warning på FLERE tabeller, og du har ret i at de er markeret til repl men der ingen repl.def er på dem....MEN jeg har et par tabeller hvor der ER repl.def på men hvor der alligevel er en warning på dem................har ændret data i de to tabeller og set at ændringen blev replikeret ud.
Avatar billede gigraf Nybegynder
18. januar 2007 - 14:24 #6
Ok, du siger du har en/flere tabeller der er markeret til replikering og som ogsaa har definitioner, men hvor du alligevel faa denne warning.
-er W. den samme for disse?

Kan det taenkes at du har droppet subscriptions manuelt fra RSSDen? det lyder som om at du har forkerte oplysninger i din RSSD database. Eller i det mindste at replicationen server mangler noget information.\

En anden mulighed er at du har sat warm standby up, men markeret tabellerne som alm. replikering. Saa data bliver rent faktisk replikeret via WS, men replication forventer desuden en definition da du har sat sp_setreptable.
I saa fald, reset med sp_setreptable, og brug i stedet for sp_reptostandby

mvh,
Daniel
www.db-cc.de
Avatar billede DTP Novice
18. januar 2007 - 15:38 #7
Ok, du siger du har en/flere tabeller der er markeret til replikering og som ogsaa har definitioner, men hvor du alligevel faa denne warning. er W. den samme for disse?

-  ja PRÆCIS den samme warning

Kan det taenkes at du har droppet subscriptions manuelt fra RSSDen? det lyder som om at du har forkerte oplysninger i din RSSD database. Eller i det mindste at replicationen server mangler noget information.\

- 1) har droppet nogle subscriptions i hånden og derefter droppet tilhørende repl.defs
- 2) har oprettet en tabel med tilhørende repl.def  (det er denne den laver warning)
- når jeg sp_streptable TabelNavn,false    -----> så stopper warning
- når jeg sp_streptable TabelNavn,true    -----> så starter warning igen

En anden mulighed er at du har sat warm standby up, men markeret tabellerne som alm.
replikering. Saa data bliver rent faktisk replikeret via WS, men replication forventer desuden en definition da du har sat sp_setreptable.
I saa fald, reset med sp_setreptable, og brug i stedet for sp_reptostandby

- du må bære over med mig men her begynder det at blive for langhåret til mig... :-(

- resultat af sp_helpsub TabelNavn_server_sub

Subscription Name    Rep. Def. Name  Replicate DS.DB        A/C  RRS      PRS
-----------------    --------------  ---------------        ---  ---      ---
blabla                                    0    Valid    Valid  blabla                                            0    Valid    Valid

har lagt mærke til at A/C står til 0 på den TabelNavn subscription, mens den står til 1 på alle andre X subscriptions som jeg ikke får warnings på. hvad er A/C ? og har det noget at sige at den står til 0 ?
Avatar billede gigraf Nybegynder
19. januar 2007 - 11:56 #8
back, du siger du har droppet subscriptions og definitions i haanden. Hvad mener du med det altsaa mener du drop subscriptions via REP. Server, eller mener du delete from rs_subscriptions via RSSDen?
-dette er vigtigt.

naar du saetter sp_setreptable Tabelnavn, false  =  stopper fejlen, men stopper replikering ogsaa?
-Det burde den.

Du har ikke duplicate tabelnavne? altsaa tabel A ejet af user XX og tabel A eget af YY. Med andre ord samme tabel to gange, men med to forskellige ejermaend?

HVis du ikke kan loese problemet saa post mere fra din REP. Log her, De sidste 20 linjer.

mvh,
Daniel
www.db-cc.de
Avatar billede DTP Novice
19. januar 2007 - 20:33 #9
Jeg har fundet og løst problemet, det var en 2 vejs replikeret tabel der kun var definition på den ene vej, men jeg kunne ikke have løst det uden at du Daniel pegede mig i den rigtige retning, så du fortjener pointene synes jeg  :-)