Avatar billede vangster Nybegynder
22. januar 2007 - 23:28 Der er 1 kommentar

Problem ved XP startup. Formentlig reg-databasen

Hej kloge hoveder.

Når jeg starter XP op kommer følgende fejlmeddelelse lige efter optælling af harddiske osv:

Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiet eller mangler:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Det skete efter jeg havde været så dum at tage min virusscanner af. Jeg ved sådan set godt, at jeg skal recover min registreringsdatabase, problemet er bare at jeg får en blå skærm når jeg i windows recovery console vælger hvilken windows installation jeg skal arbejde med.

Standard-fremgangsmåden for at klare problemet er forklaret her: http://support.microsoft.com/default.asp...

Det jeg har brug for er altså, at kunne genskabe mine indstillinger fra et tidligere tidspunkt, uden at skulle anvende en windows cd. Jeg tænker om det er muligt at lave en XP boot CD, som giver adgang til en komando-promt? Eller lave en cd som automatisk kører komandoerne for genetablering af systemet?

Jeg vil tro at det er nok at skrive: copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config
For at få systemet tilbage.

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede halifax Nybegynder
23. januar 2007 - 06:29 #1
Ja, det er jo noget rod.....  :-)

Du får løsningen her i dette omfattende Microsoft svar - heldigvis på dansk
http://support.microsoft.com/kb/307545/da