Avatar billede saison Nybegynder
30. januar 2007 - 12:14 Der er 6 kommentarer

Genindstallere WinXP SP2

Jeg har windows xp sp2 indstalleret på min pc og den vil jeg gerne genindstallere samtidig med at al data på drevet bliver slettet.. Jeg satte cden i, mens jeg var i windows og den kopierede nogle filer. Så genstartede jeg og ville indstallere og slette alt på disken. Men nu skriver den at der ligger nogle indstallationsfiler på disken og den kan derfor ikke slette denne.. Hvad gør jeg?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. januar 2007 - 12:17 #1
Du skal boote op på din Windows XP cd.

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede saison Nybegynder
30. januar 2007 - 12:19 #2
Det gør jeg også, men den kan ikke slette den partition der i forvejen ligger på computeren..
Avatar billede haverslev Novice
30. januar 2007 - 12:37 #4
Udfører du det sådan ?:
Formatering / nyinstallation af Windows xp:

Din bios skal stå til at være first boot device på cd rom drevet .  For at komme ind i BIOS, tryk på ”Del”knappen under opstart – gå ind under menu "Advanced Setup” og vælg cd-rom som 1.boot device. Tryk herefter på ”F10” for at gemme/save dine indstillinger i bios.
Kan du ikke boote på dit cd-rom drev eller ikke vil pille inde i bios, kan du hente 6 stk. bootdisketter til Windows Xp.

1: Nu skulle du kunne boote op på din Windows XP cd
Husk at trykke på en tast, når dette vises på skærmen - for at starte fra cdèn
Ps. Nogle pc`ere har en boot menu - tryk på F12 og vælg CD/DVD Boot.

OBS: Når skærmen skifter fra Sort til Blå farve, skal du trykke på F6, hvis du skal installere SATA driver.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du vil kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig, der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en (R = Repair) - tryk på L.  (vælg Normal formatering, vælg IKKE hurtig formatering)

6:Og den går i gang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.

7:Efter ca. 40 minutter vil du igen være køreklar med en helt ny installation af Windows xp.

OBS: Husk at slå den indbyggede firewall til og hent alle Windows updates efterfølgende.
Det en god ide at have downloadet SP2 og have den liggende på et andet drev eller brændt ud på CD, så den kan blive kørt ind før tilslutning til internettet - (kun hvis din Windows XP-CD IKKE er incl. SP2)

SP2 kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A
eller her, kør nedad siden til Windows XP Service Pack 2:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
03. februar 2007 - 19:09 #5
???
28. februar 2010 - 13:50 #6
(Er du stadig igang ? *G*)