Avatar billede meltinis Nybegynder
31. januar 2007 - 20:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Acer recovery ødelægger boot

Jeg har en Acer bærebar som jeg skal have geninstalleret alting på. Jeg har en recovery CD som jeg bruger og alting går godt indtil den skal boote efter installationen er færdig. Her kommer den med en blå skærm og genstarter. Hvis jeg bruger min anden XP CD (som er en fuld version - altså ikke OEM) så er der ingen problemer, men den installerer ikke alle de drivere mm. som jeg skal bruge på min bærbar... og så accepterer den ikke min nøgle fra min bærbars version. Og jeg kan ikke bruge den som er med til den fulde version da jeg bruger denne på min stationære (det var en lang forklaring). Er der nogen der ved noget om dette problem? Jeg har forsøgt at genoprette bootopsætningen ved BOOTCFG og FIXBOOT... er der nogen der har nogle andre tricks?
31. januar 2007 - 20:59 #1
hvad kommer den med af fejl ? (du kan sikkert ikke nå at se det, men hvis du trykker F8 under opstart, og vælger deaktiver automatisk genstart), så skulle du kunne skrive fejlkoden ned
Avatar billede meltinis Nybegynder
31. januar 2007 - 21:25 #2
Det er en standard fejlmed.
A problem has been detected on your computer...bla bal
If this is the first time you've seen the error restart the computer.
Check for viruses on your computer. Remove... bla bla

Run CHKDSK /F (har jeg gjort)... bla bla

Tech info:
*** STOP: 0x0000007B (0XF7A005528,0XC0000034,0X000000000,0X000000000)

Men det er jo ikke den største hjælp i verden.
31. januar 2007 - 21:32 #3
det hjælper da en stor del.

http://support.microsoft.com/kb/324103
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
31. januar 2007 - 21:38 #4
Jeg går ud fra at du kan boote op i fejlsikret, hvis du kan det så gå ind i System og fjern driverne, in staller herefter en driver ad gangen indtil fejlen indfinder sig og du har synderen
Avatar billede meltinis Nybegynder
31. januar 2007 - 22:12 #5
Nej... jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand. Den går kold på alle områder :(
31. januar 2007 - 22:15 #6
hvilket stemmer overens med linket til MS, nemlig enten fejl mht driveren til disk controlleren, eller virus i bootsektoren.
Avatar billede meltinis Nybegynder
31. januar 2007 - 22:20 #7
Der står i artiklen at jeg skal forsøge at re-partitionere min harddisk, men når nu den normale windows fungerer fint... er det så den rigtige løsning? Problemet med den Acer Recovery CD er at den automatisk installerer på den første partition. Da jeg første gang skulle installere den var der en 30 MB partition som hed noget med  EISA. Jeg havde dog ikke nogen valg om at slette den eller ej, da installationsprogrammet lagde sig på denne patition og dette ikke kunne boote.
31. januar 2007 - 22:27 #8
den EISA partion er en partion hvor visse system information er placeret, det kan f.eks være drivere, osv. det tyder mest på en fejl pga forkert / manglende driver til disk controlleren.
Avatar billede meltinis Nybegynder
31. januar 2007 - 22:33 #9
Okay... nu er jeg i gang med at slette mine partitioner og så prøver jeg at installere det igen. Og så må vi håbe det virker :o/
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 12:44 #10
hvis det er, så kan du jo bare hente driverne, og så benytte din fulde version istedet for (det ville jeg personligt nok foretrække) (er tidligere rene-petersen)
Avatar billede meltinis Nybegynder
02. februar 2007 - 13:22 #11
Det blev så også min løsning :) Og nu er jeg endelig færdig med den øvelse... og har så lavet en backup af min installation så jeg kan bruge den en anden gang... tak for din hjælp - smider du et svar?
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 13:27 #12
og det kommer her ;)
Avatar billede meltinis Nybegynder
02. februar 2007 - 13:35 #13
Så skulle det vidst være i orden... nu glæder jeg mig bare til at have min computer igen :) God weekend
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 13:36 #14
tak og i lige måde ;)