Avatar billede badper Nybegynder
03. februar 2007 - 18:23 Der er 3 kommentarer

Ram kan kun ses når de er i en bestem slot

Hej alle

Jeg har lige købt 1Gb PC2700 333mz 184 Dimm til min gamle pc.

Jeg har 4 ram slot på bundkortet, hvor de 2 er fyldt men 512 Mb PC2700 333mz 184 Dimm.

Så der er 2 ledige, men når jeg sætter rammen i en af de 2 så finder pc´en den ikke?? jeg har prøvet begge 2 men uden held.

Så tog jeg en af de 512 ud og satte min !gb i og der virker den fint?
så det er ikke rammen.

Rammen sidder sådan

Slot 1 2 3 4
Od de 2 512 sidder i 1 og 3 dvs 2 og 4 er ledig, så tog jeg ram i slot 3 us og satte den 1 Gb i og der virker den fint.

Så mit nuværnede design er flg.

slot 1 2 3 4
hvor 1 = 512
2 = tom
3 = 1 Gb
4 = 512
men min pc kan kun se de 1,5 Gb

Bundkort navn = ASUS P4G8X

Tak for hjælpen

Ps. Et system værktøj som hedder Aida32 kan se alle 3 ram og fortælle alt om dem.
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2007 - 18:43 #1
Prøv at resette BIOS til default. Det hjælper ofte ved isættelse af nye RAM
Avatar billede badper Nybegynder
05. februar 2007 - 20:29 #2
Hej det hjalp ikke, tilgengæld fik jeg opstart problemer af det som jeg har rettet tilbage, hvad med en Bios update kan det evt. løse problemet?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. februar 2007 - 19:01 #3
Du har oprettet spørgsmålet i en forkert katergori. Denne kategori er forbeholdt Eksperten-relaterede emner, og ikke andet.

Læs følgende instruktioner grundigt igennem, før du fortsætter:

Ved flyt af spørgsmål:
Husk at MARKERE dit navn i boksen til venstre, og klikke på ACCEPTER-knappen, EFTER at du har lagt et SVAR.
Derefter opretter du spørgsmålet, i den rette kategori. Derefter lægger du et link til det nye spørgsmål, i dette spørgsmål.

Efter at have læst instruktionerne grundig igennem, flyt dit spørgsmål til:

http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/

Eller:

http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC/

Eller (vælg dit operativ system):

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/