Avatar billede driis Nybegynder
10. februar 2007 - 11:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vista terminal services klient

Jeg har Windows Vista på min hjemmearbejdsplads, og har nu og da brug for at connecte denne til min Windows XP arbejdsstation på arbejdet. Det fungerer fint via terminal services (mstsc.exe), men jeg får en warning hver gang, der lyder således:

"Remote Desktop cannot verify the identity of the computer you want to connect to. This problem can occur if:
1) The remote computer is running a version of Windows earlier than Windows Vista.
2) ........

Do you want to connect anyway ?"

Hvordan undgår jeg denne warning hver gang jeg skal connecte ?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2007 - 14:02 #1
den tror jeg ikke at du kan komme uden om.
Den eneste måde jeg kan forestille mig, er at computeren er medlem af samme domæne som du forbiner til.
Avatar billede driis Nybegynder
11. februar 2007 - 13:14 #2
Jeg fandt faktisk ud af det selv, det er en simpel indstilling.
Det er beskrevet her:
http://blogs.msdn.com/ts/archive/2007/01/22/vista-remote-desktop-connection-authentication-faq.aspx#_How_to_eliminate
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2007 - 14:00 #3
hvis du arbejder hjemmefra på et domæne, (virksomhed)  skal du lige være opmærksom på at denne indstilling udgør en sikkerhedsrisiko.
Avatar billede driis Nybegynder
11. februar 2007 - 14:54 #4
Det er korrekt. Men dels foregår forbindelsen via VPN, og dels er det reelt samme sikkerhedsproblem der opstår i det øjeblik jeg klikker "Yes" i dialogen, som jeg gjorde før.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2007 - 16:17 #5
ja, (en del af sikkerhedsproblemet er dog at du ikke bliver mindet om det !)  men går ud fra at du har helt styr på det.
Ville bare lige nævne det !