Avatar billede roed Nybegynder
12. februar 2007 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændring af Terminal Server URL?

Hvorledes kan jeg ændre den URL som en TS connecter på?

Altså, jeg vil gerne have at når jeg skal connecte til min TS udefra så skal der skrives "ts.domæne.dk".
Hvorhenne definerer jeg dette på serveren? Jeg har defineret internet DNS og mangler kun at få serveren til at svare på dette.

Selve det lokale servernavn er "TerminalServer" og dette ønsker jeg ikke at ændre, med mindre det er strengt nødvendigt!
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2007 - 14:34 #1
det gør du i DNS, laver en a eller cname record hvor du skriver ts.domæne.dk og angiver ip adressen for serveren.
Avatar billede roed Nybegynder
12. februar 2007 - 15:03 #2
Tja, det er der jo noget om. Havde ellers defineret det der, men på en eller anden måde var serveren gået tilbage til DHCP, så det var den forkerte IP den havde.
Men nu blev jeg da sikker, og fik det til at spille.

Jeg takker og bukker :-))
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2007 - 15:26 #3
det var så lidt ;)