Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
14. februar 2007 - 11:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Application scope sessions i PHP

Hej med jer,

Så vidt jeg kan forstå findes "application scope sessions" ikke i PHP. Med det mener jeg variabler der kan gemmes i en global cache, så hele applikationen kan nå dem (i mod til sessions, som skal defineres pr. bruger).

Jeg er godt klar over man kan skrive nogle klasser selv, der kan opføre sig som en "ApplicationRegistry" - men ikke desto mindre vil denne jo på den ene måde eller den anden skrive til disk hver gang et php-request sluttes (eller hvad?), hvilket jeg ikke synes er tilfredsstillende.

Hvorfor findes dette ikke i PHP? Og ved nogen om der er planer om at implementere det i PHP6?

På forhånd tak.
Avatar billede herpes Nybegynder
15. februar 2007 - 00:19 #1
du kan bruge MMCache shared ram funktioner til "application scope sessions"

og der er tale om at implemetere det i PHP6, men det er ikke sikkert.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
18. februar 2007 - 22:13 #2
Okay, jamen tak for det svar. Har du noget yderligere information på planerne om at implementere det i PHP6? Evt. links eller lign.?

-Rasmus