Avatar billede nillebis Nybegynder
15. februar 2007 - 15:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på internet

Jeg har lige været inde og registere en ny pc på en trdløs router. Og det plejer at fungere fint. Men på denne nye Pc jeg lige har registeret får jeg godt nok internet forbindelse og den logger automatisk på SKY hvor jeg står som online.

Men jeg kan ikke komme på messenger eller åbne internetsider.

Hvad kan der være galt med mine instillinger??

HJÆLP
Avatar billede mcgoat Nybegynder
15. februar 2007 - 15:35 #1
Måske den ikke har fået DNS adresser?

Prøv at åbne en kommando-promt:
Klik Start->Kør, skriv "cmd", tryk [enter]

heri skriver du: "ipconfig /all" , tryk [enter]

se om den har fået de rigtige DNS adresser der, tjek eventuelt om det er de samme som på en PC der godt kan surfe
Avatar billede nillebis Nybegynder
15. februar 2007 - 15:45 #2
De har to forskellige DNS servere.. hvor er problemet da??
Avatar billede nillebis Nybegynder
15. februar 2007 - 16:01 #3
desuden ser det ud til at den maskine hvor jeg ikke kan komme på har to DNS servere adresser men ingen af dem er identiske med den der er på den maskine hvor jeg godt kan komme på
Avatar billede mcgoat Nybegynder
15. februar 2007 - 16:05 #4
Prøv på den PC der ikke kan surfe at gå ind i kontrolpanelet og så Netværksforbindelser, højreklik på forbindelsen og vælg egenskaber.
Dobbeltklik på InternetProtokol (TCP/IP), vælg så: Brug følgende DNS servere:

Og skriv dem ind der virker på en af de andre computere. Se om det ikke skulle virke så.

Hvis den allerede stod til "brug følgende DNS", så prøv at sætte den til Automatisk istedet
Avatar billede nillebis Nybegynder
27. februar 2007 - 12:24 #5
mcgoat - lig et svar og du får point :-)
Avatar billede nillebis Nybegynder
10. august 2007 - 12:32 #6
Lukker denne nu :-)