Avatar billede raos Nybegynder
20. februar 2007 - 16:35 Der er 3 kommentarer

Søges: En mere elegant løsning

Jeg ønsker at gennemløbe at byte array og tage klumper af bytes ud i et buffer byte array for der efter at sende dem til en webservice der kun acceperer 2 bytes af gangen.

Jeg har konstrueret nedenstående som virker, men er langtfra elegant. Input ønskes til hvordan det laves bedre:

class Program {
        static void Main(string[] args) {
            //lave test array
            byte[] arrOrg = (byte[])Array.CreateInstance(typeof(byte), 7);

            arrOrg[0] = 0;
            arrOrg[1] = 1;
            arrOrg[2] = 2;
            arrOrg[3] = 3;
            arrOrg[4] = 4;
            arrOrg[5] = 5;
            arrOrg[6] = 6;

            //kør test send metoden
            byte[] arrNew = Send(arrOrg);
            //check at alt blev sendt
            if (arrNew.Length != arrOrg.Length) {
                Console.WriteLine("Forskellig længde");
                return;
            }
            for (int i = 0; i < arrOrg.Length; i++) {
                if (arrOrg[i] !=arrNew[i]) {
                    Console.WriteLine("Forskelligt indhold");
                    return;
                }

            Console.WriteLine("OK!");

        }
        //send metoden. Lige nu returnere den data istedet for at sende dem. Dette er blot så vi i Main() kan teste om alt blev sendt
        static byte[] Send(byte[] sourceArray) {
            int chuckSize = 2;
            int indexInSourceArray=0;
            byte[] arrOut = new byte[sourceArray.Length];
            byte[] buffer = new byte[chuckSize];
            while (indexInSourceArray + chuckSize <= sourceArray.GetUpperBound(0)) {
                Array.Copy(sourceArray, indexInSourceArray, buffer, 0, chuckSize);
                //Her skal webservice kaldes, men for nu lægger vi data over i arrOut så vi kan check det i Main()
                Array.Copy(buffer,0,arrOut,indexInSourceArray,buffer.Length);
                indexInSourceArray += chuckSize;
            }
            int remainder = sourceArray.GetUpperBound(0) - indexInSourceArray+1;
            if (remainder>0) {
                Array.Copy(sourceArray, indexInSourceArray, buffer, 0, remainder);
                Array.Copy(buffer, 0, arrOut, indexInSourceArray, remainder);
            }

            return arrOut;
        }
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. februar 2007 - 16:43 #1
arrOrg[0] = 0;
            arrOrg[1] = 1;
            arrOrg[2] = 2;
            arrOrg[3] = 3;
            arrOrg[4] = 4;
            arrOrg[5] = 5;
            arrOrg[6] = 6;
kan laves til
for (int i = 0; i < arrOrg.Length; i++)
{
arrOrg[i] =i;
            }
Avatar billede raos Nybegynder
20. februar 2007 - 18:26 #2
Det var metoden Send jeg var ude efter at lave på en anden måde. Main er blot et test program
Avatar billede driis Nybegynder
20. februar 2007 - 19:33 #3
Nu ved jeg ikke om du vil håndtere et ulige antal bytes, dvs. kun sende én sidste gang ?

Men ellers, kunne denne være et bud:
using System;

namespace TestSend
{
    class Program
    {
        private const int chunkSize = 2;

        static void Main(string[] args)
        {
            byte [] test = new byte[] {0x20,0x30,0x21,0x31,0x50};
            Send(test);
        }

        private static void Send(byte[] data)
        {
            byte [] buffer = new byte[chunkSize];
            int chunks = 0;
            int remain = data.Length;
            while(remain > 0)
            {
                Array.Copy(data, chunks * chunkSize, buffer, 0, remain > 2 ? 2 : remain);
                MyCoolWebservice(buffer);
                remain = data.Length - ++chunks * chunkSize;
            }

        static void MyCoolWebservice(byte [] buffer)
        {
            Console.WriteLine("{0:x}-{1:x}", buffer[0],buffer[1]);
        }