Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
26. februar 2007 - 20:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Social side, primært om fotos

Halløjsa.. :)

Et par venner og jeg har gang i en fjollet idé.. Vi vil simpelthen lave en side hvor det er muligt at oprette profiler og skrive med hinanden, ligesom "Arto.dk", bare ikke det samme.. Problemet er bare at det der med idéerne ikke ligefrem kommer flyvende til hvad man kan lave..

Vi har tænkt lidt på at lave det således at hver måned vil der være en fotokonkurrence, fotokonkurrencens dommere skulle så være sidens brugere. Brugerne skulle også stå for at bestemme månedens tema og sådan.. Dog med Admins til at sørge for at holde alt det beskidte væk.

Udover dette skal der jo også være et forum, hvor brugerne så kan skrive om vind og vejr.. Brugerne vil så kunne give tråde "karma" points.. Så kan en vælge alle fra med lav karma..

Igen så skal der være stor fokus på brugernes profilbilleder, billeder vil konstant vises rundt omkring på siden for at lokke brugere til at klikke ind på andre profiler. Brugere vil selvfølgelig kunne vælge dette fra.. Både det at blive vist og det at se andres billeder på siden.

Men nu er det jo at siden lige mangler lidt ekstra.. Vi så gerne at der var bare et hovedområde mere som siden kan fokusere på.. Så brugere uden interesse i Foto, Forums og Billedgallerier/Profilbilleder også har noget at lave på siden.. Har i nogle Idéer, hvad kunne du godt tænke dig at have på en profil side hvis du skulle have en bruger for at kunne snakke med andre?
Avatar billede stfn Nybegynder
27. februar 2007 - 01:53 #1
Nu er jeg overhovedet ikke ude på at skyde jeres idé i sænk, for jeg mener bestemt der er plads til flere sider på markedet, men der findes jo allerede sider som www.hotpeople.dk og som du selv nævner arto.dk. Hvis jeg var i jeres sko ville jeg oprette en bruger på de største danske communities som fx. arto, dating.dk, hotpeople.dk og evt. andre. Undersøg hvilke funktioner der er smarte på siderne og overvej så hvordan kan denne funktion gøres smartere, bedre og mere omfattende. De sider har jo formentligt arbejdet med en masse idéer og finpudset deres funktioner. I kan så bruge ideen som i allerede har til at differentiere jer fra de andre communities.

Nu ved jeg ikke hvor meget i har tænkt projektet igennem, men der er et par faktorer i skal være opmærksomme på. Fx koster det en del at få et webhotel til sådan en side, da de fleste almindelige hosts ikke tillader "store" communities på deres servere.
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
27. februar 2007 - 07:08 #2
Siden er primært i sjov.. Domænet er et domæne som vi før har brugt til sjove ting og sager så der er ingen udgifter.. Hosten bliver på gigahost.dk, men jeg ved ikke om de tillader at vi har et commnuty på deres servere.

Vi har allerede kigget Arto igennem, men der er ikke rigtig noget som springer i øjnene på os.. :)

Vi vil så vidt muligt forsøge at holde os gratis for alle. Der findes dog 2 niveauer af brugere, forskellen på dem er kun mængden af billeder og nogle enkelte funktioner, opgraderingen afhænger udelukkende af om man har profilbillede, identifikationsbillede og har været logget ind X antal forskellige dage. altså hvis man logger ind hver dag i en måned så har man 30 logins osv.. ;)
Avatar billede stfn Nybegynder
28. februar 2007 - 02:25 #3
well jeres host har nok ikke de store problemer med et community hvis i ikke har 1000 brugere :) hmm jeg ved at du på www.armenien.jubiiblog.dk kan finde en blog omkring udviklingen af den nye Jubii chat skrevet af projektlederen. Det kan være der er et par ideer i kan hente der.
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
28. februar 2007 - 18:05 #4
De har nogle gode idéer om sikkerhed derinde, men jeg leder efter noget mere.. overordnet.. Som fx noget som hele siden kan handle om for nogle.. :) Siden kommer til at have nogle forskellige hovedpunkter som folk kan fordybe sig i.. Og kort efter hoppe over til noget andet..

FX kan en bruger det ene øjeblik fokusere på foto-sektionen, og så kort efter vil brugeren kunne gå over til forummet og siden går over til at handle om forummet i stedet.. Jeg syntes bare siden mangler en ting mere, så er den god..

btw.. I første omgang vil 1000 brugere være en meget meget stor succes.. :D Hvis der kommer over 1000 brugere, så vil der måske også være basis for nogle reklamer eller noget andet, som gør at siden vil kunne betale sig selv på en større server.. Men den tid den sorg..
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
13. marts 2007 - 09:37 #5
Spørgsmålet lukkes
- Tak for hjælpen :)