Avatar billede emma-sofie Nybegynder
01. marts 2007 - 23:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bogstaver ala vektorgrafik

Hej Hej

Jeg skal lave et logo - skrive noget tekst.

Men hvad skal jeg vælge, for at teksten bliver super perfekt ??

Jeg mener - bogstaverne må ikke være hakkede i kanten - faktisk må det gerne se ud som om, de er skrevet med vektor grafik..

Er det SKARP, KLAR, STÆRK eller UDGLAT ???

Hvilken skal jeg bruge ???

TAK
Avatar billede spe Nybegynder
02. marts 2007 - 11:18 #1
Tja, det eneste fornuftige er at rentegne dit logo i et vektorgrafikprogram.
Men hvor skal det bruges?
Hvis det er til tryk, så er det vigtigste at du sætter opløsningen til minimum 300 ppi.
Hvis det skal kunne forstørres, så skal ppi tilsvarende sættes op.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
02. marts 2007 - 13:32 #2
Jamen, det var jo ikke det jeg spurgte om ????

Hvad skal jeg vælge af: SKARP, KLAR, STÆRK eller UDGLAT - for at teksten bliver så "lige" / "skarp" som muligt ????
Avatar billede spe Nybegynder
02. marts 2007 - 14:21 #3
Det er ikke så vigtigt hvilken en af dem du vælger hvis det er til tryk.
Derfor jeg spurgte hvad du skal bruge det til.
Er det til tryk er det VIGTIGE at du sætter opløsningen korrekt!
Er det til web, så er det et vurderings spørgsmål hvor du skal bruge din egen visuelle bedømmelse af hvad der ser bedst ud til den skrift du har valgt.
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
02. marts 2007 - 23:40 #4
Det var til web.. jeg troede bare, at der var én af dem, der var "skarpere" end de andre....
Hvad er så egentlig forskellen ??

Men OK - Du må lige ligge et svar, hvis du skal have point....

Fortsat god aften.....
Avatar billede spe Nybegynder
04. marts 2007 - 02:33 #5
De forskellige muligheder er tilrådighed, så du kan vælge hvilken der passer bedst i den givne situation.