Avatar billede pnielsen Nybegynder
12. marts 2007 - 12:37 Der er 5 kommentarer

Net gennem strøm

Jeg har i værkstedet fået lavet et hjørne hvor jeg nemt kan sætte stationære computere til, hvis der kommer en forbi for at få kigget på deres maskine.

Men jeg har svært ved at trække en ledning derned. Jeg har trådløst netværk, men det er jo ikke sikkert der er et trådløst kort i den maskine der skal laves.

Derfor syntes jeg løsningen med at bruge strømnettet lyder som en rigtig nem løsning.

Hvad skal jeg købe ?

Er der andre gode alternativer?
Avatar billede venturer Nybegynder
12. marts 2007 - 12:46 #1
Der er flere muligheder. F.eks:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204044

Men en anden (og måske mere fleksibel løsning) er at finde en Wlan switch. Altså en switch til dit bordhjørne som via Wlan forbinder til resten af dit netværk. Så har du også mere end ét netstik på din bordhjørne.
Avatar billede klasken Nybegynder
12. marts 2007 - 12:49 #2
Du har 2 muligheder:
1. EL-net fungerer udemærket, du skal bare huske at kun computere i samme el-gruppe kan se hinanden. Se www.amitech.dk, de har nogle der kan køre 84mbit.

2.Du kan jo lave det ved at bruge et access point som klient til dit trådløse og så kable fra din computer og ind i access pointet. Nok den billigste løsning.

hf
Avatar billede jokkejensen Novice
12. marts 2007 - 12:49 #3
(køb et usb trådløst netværkskort) :)
Avatar billede pnielsen Nybegynder
12. marts 2007 - 12:58 #4
Tak for hurtige svar.

Problemet med det trådløse netværkskort er at jeg så skal til at smide drivere ind og skriver koder for at komme på det. Tager en del mere tid en kablingen.

Venturer: WLAN swith lyder som en rigtig god ide. Jeg kigger lige lidt på det.

Klasken: Jeg har i forvejen et ekstra access point sat op som repeater, men har aldrig prøvet at sætte den op som client ? Syntes ikke jeg kan se option i nogle af mine access points?
Fungere det ved at access pointet modtager en ip fra router og giver den videre til den computer jeg så kabler ind i den ? Lyder nemt og smart. Måske endda nemmere en Wlan, da jeg allerede har et par gamle switche at stå.
Avatar billede ierikk Nybegynder
12. marts 2007 - 13:02 #5