Avatar billede jakoba Nybegynder
14. marts 2007 - 16:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med at søge på fil-inhold

XP hare en dejlig search funktion der kan søge rekursiwt ind i alle filer og finde fx tekststrengen "tappernøje". derefter fortæller den så hvilke filer (i hvilke mapper) der indeholder den streng.

Ikke så super som unix grep kommando måske men decideret nyttigt.

men nu sidder jeg på en lånt pc og det duer ikke. nogen filer bliver der kikket i og andre filer bliver der ikke kikket i. Ret fristrerende når man vil vide hvilke filder der indeholder en "include xxx.fil.inc.php" og hvilke der ikke gør.

På all andre måder ser XP helt normal ud.

Såvidt jeg kan se kikker den ALTID i filer med en standard microsoft extension (.txt, .doc), men ikke altid i filer med en anderledes extension (.php, .bzx). men der altså nogle .php filer den kikker i.

alle filerne er lave it og vedligeholdes med notepad, så tegnsæt of encoding burde være ens. Jeg har prøvet at checke encoding men kunne ikke hitte det, så det bliver en underspørgsmål:

a) Hvordan hitter man ud af hvilken encoding (ascii, unicode, utf7-8,...) en .txt fil er skrevet i ?
b) Og en fx .php fil (med notepad som default åbner) ?

men først og sidst og vigtigst:

Hvordan får jeg søgningen til at virke ordentligt.

mvh JakobA
Avatar billede gratis Nybegynder
14. marts 2007 - 16:58 #1
måske ka denne reg fil hjælpe "Search for All File Types" http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/searchallfiles.reg
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. marts 2007 - 21:47 #2
Prægtigt sted det der kellys-corner. Og det virkede endda.

læg et svar.
Avatar billede gratis Nybegynder
15. marts 2007 - 02:05 #3
Jeps, siten er guld værd ;) jeg samler ikke på point, så dem snupper du bare selv.
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. marts 2007 - 08:54 #4
Så får du nøjes med et mange tak ;-))
Avatar billede gratis Nybegynder
15. marts 2007 - 12:22 #5
Det er jeg også fuldt tilfreds med :O)