Avatar billede hy Nybegynder
31. marts 2007 - 09:26 Der er 9 kommentarer

MS SQl Express

Jeg har oprettet en bruger og en database  på SQL express via SQL Management Studio Express, når jeg orøver at logge på med SQL server authenticion får jeg følgende fejl:

A connection was successfully established with the server, but then an error occurred during the login process. (provider: Shared Memory Provider, error: 0 - No process is on the other end of the pipe.) (Microsoft SQL Server, Error: 233)

Dette er på MS 2003 server, vhis jeg laver der samme på en XP maskine kan jeg connecte uden problemer
Avatar billede amite Mester
31. marts 2007 - 13:25 #1
MS 2003 serveren er noget mere "lukket" som standard end XP. Prøv at tjekke om SQL serveren lytter på Named Pipes, hvis ikke så slå det til og genstart SQL'en og prøv igen.
Avatar billede hy Nybegynder
31. marts 2007 - 13:44 #2
Den lytter godt nok på Named Pipes, hvis jeg i Connection Properties  i MS SQL Server Managment vælger Network >> Named Pipes får jeg følgende fejl:

Login failed for user 'wfb'. The user is not associated with a trusted SQL Server connection. (Microsoft SQL Server, Error: 18452)
Avatar billede amite Mester
31. marts 2007 - 13:54 #3
Kører i serveren "mixed mode" ?, hvis ikke så sæt den til det, genstart og prøv igen
Avatar billede hy Nybegynder
31. marts 2007 - 14:20 #4
Øhh er det SQL Serveren du mener ??, hvad er mixed mode?
Avatar billede amite Mester
31. marts 2007 - 15:47 #5
Det er et spørgsmål om hvordan du logger ind. Hvis den er sat til Windows Authentication kan du ikke logge ind med SQL auth.

I mixed mode kan du begge dele. Du kan vælge det under selve installationen, jeg kan desværre ikke lige huske hvor man retter det efterfølgende og jeg sidder ikke pt. ved en maskine med SQL Expr. server kørende :/
Avatar billede amite Mester
31. marts 2007 - 16:01 #6
Har lige søgt lidt på det og jeg tror måske man kan ændre det i registreringsdatabasen - prøv at kør den her:

http://amite.dk/sqllogin.zip
Avatar billede hy Nybegynder
01. april 2007 - 14:23 #7
Hmm kan ikke downloade zippen
Avatar billede amite Mester
01. april 2007 - 16:19 #8
Prøv via regedit.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQLServer

RET "LoginMode" til: 2

Bemærk at stien kan være lidt anderledes hos dig.
Avatar billede hy Nybegynder
02. april 2007 - 16:10 #9
Tusind tak, hvad skulle vi gøre uden folk som dig, smid et svar!!