Avatar billede m-pellow Nybegynder
12. april 2007 - 22:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemmer man en avi fil fra en hjemmeside?

Hej
En mine venner har lagt en video på nettet som jeg kan/skal downloade.
Jeg har fået et link tilsendt som fungere fint.
Når jeg skriver hjemmeside adressen ind og trykker enter åbner den media player og afspiller filen.
Problemet er bare jeg ikke ved hvordan jeg får gemt denne fil på min egne computer?
Linket føre ikke til en hjemmeside kun til filen.
Eksempel på adressen. www.blahblah.eu/damn.avi
På forhånd tak :-)
Avatar billede gurly Praktikant
12. april 2007 - 22:35 #1
det link som du har lagt her, peg på det med musen og klik på højre mussetast og vælg "gem destination som"  og vælg så hvor du vil gemme filen

ja nu virker det ikke med dit link her fordi du kun lagde et eksempel

for at få lavet din adresse til et link, så kan du eventuelt sende en mail til dig selv  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
12. april 2007 - 22:37 #2
altså hvis din ven har sendt en mail med adressen, så ligger den sikkert som et link, hvor du højre klikker og vælger "gem destination som"
Avatar billede m-pellow Nybegynder
12. april 2007 - 22:49 #3
Nu har jeg prøvet at sende en mail til mig selv og har også fået adressen lavet til et link, men når jeg trykker højremussetast får jeg ikke den mulighed at kunne gem destination som ?
Jeg har fået link sendt over sms, så kan ikke engang prøve den vej :-)
Avatar billede gurly Praktikant
12. april 2007 - 23:00 #4
det lyder underligt, hvad hvis du højre klikker på det eksempel link du lagde her i spørgsmålet, har du så heller ikke muligheden "gem destination som"
Avatar billede gurly Praktikant
12. april 2007 - 23:02 #5
virker dit link almindeligt ? altså hvis du dobbelt klikker med venstre tast åbner media player så ?
Avatar billede gurly Praktikant
12. april 2007 - 23:03 #6
var der noget i vejen for om du kunne smide adressen her ?
Avatar billede m-pellow Nybegynder
12. april 2007 - 23:04 #7
Hvis jeg trykker på linket her på siden har jeg muligheden.
Linket i min mail fungere fint, det åbner media player.
Avatar billede m-pellow Nybegynder
12. april 2007 - 23:21 #8
Er der ikke anden måde man kan gøre det på end at jeg skal ligge linket herind?
Avatar billede gurly Praktikant
12. april 2007 - 23:32 #9
ok her på siden har du muligheden siger du, men vil ikke ligge link her og det er bare ok, problemet er altså at du ikke har muligheden at højreklikke på et link i en mail og vælge "gem destination som"
hvad hvis du indsætter adressen i et word dokoment, og så gemmer word filen, og derefter åbner den, kan du så højreklikke på linket ?
Avatar billede m-pellow Nybegynder
12. april 2007 - 23:48 #10
Word fungerede hellere ikke desværre.
Men det gav mig lige lidt inspiration :-)
Så nu er det lykkedes mig.
Jeg har en selvlavet startside med en masse links på der satte jeg den ind og så kunne den gemmes.
Mange tak for hjælpen og tålmodigheden.
Hvis du ligger et svar får du pointene :-)
Avatar billede gurly Praktikant
13. april 2007 - 00:22 #11
c",)
Avatar billede nva Praktikant
13. april 2007 - 08:08 #12
Når filmen er blevet vist på siden, så ligger den sikkert i dine temporære internetfiler og kan kopieres derfra. Funktioner-internetindstillinger-indstillinger-vis filer, sorter dem efter størrelse, så burde den være til at finde.