Avatar billede Slettet bruger
18. april 2007 - 08:36 Der er 9 kommentarer

Afsendelse af mails til @hotmail adresser fra webserver

Hej Eksperter.

Hermed en udfordring af de større.

Jeg ejer en server som ikke kan sende mails til @hotmail.com adresser.

Andre mailadresser går mailsne fint igennem til.

Jeg har fået at vide at jeg skal sætte SPF records op på domænerne, hvilket jeg også har gjort.

Lige lidt hjælper det dog.

Mailsne ryger ikke engang i @hotmails junk-filter. De kommer slet ikke frem eller retur.

Nogle goe forslag?
Avatar billede fagerholt Nybegynder
18. april 2007 - 08:45 #1
Du er røget i samme hul, som jeg har været i. Det tag mig lang tid at finde ud af, at det var "Reverse DNS entries for MX records", som ikke var sat. Det er ikke noget du selv kan sætte. Du skal kontakte dem, som har ansvaret for dit IP-nummer. Du kan på http://www.dnsreport.com/ teste om det er sat rigtigt op for dit domæne
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2007 - 08:48 #2
Ok. Jeg var faktisk også noget derover af. Jeg skriver til min udbyder. Hvis det lykkedes er det fandme fedt. Så indtil videre. Tak :)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2007 - 10:09 #3
Det virker stadig væk ikke :(
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2007 - 00:42 #4
Står de som sent i loggen på mailserveren?
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2007 - 09:05 #5
Ja. De bliver sendt. Det er også kun hotmail der er probs med.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. maj 2007 - 21:35 #6
Prøv at se om I er kommet på en spamliste
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2007 - 10:47 #7
Er ikke på en spamliste.
Avatar billede fagerholt Nybegynder
15. maj 2007 - 10:04 #8
Jeg kan huske at jeg på et tidspunkt også havde problemer med at min dns-server ikke pejede rigtigt på hotmails mailserver. De har 4 mailservere mx1, mx2, mx2 og mx4.hotmail.com. Bag hver af disse sub-domæner, er 3-4 servere, som du kan se ved at lave en nslookup. Mit problem var, at min mailserver (Mercury) sendte til det første ip for hvert subdomæne, som på et tidspunkt alle var nede pga service.

Du kan også prøve at sende en mail "i hånden" (http://www.activexperts.com/activemail/telnet/). Måske kan det give dig noget mere info om hvorfor det ikke virker. (Husk at du ikke kan bruge backspace, hvis du skriver forkert!)
Avatar billede hoffmann Nybegynder
15. maj 2007 - 10:17 #9
Jeg sidder i samme problem og tror jeg er ved at få det løst. Jeg har ihvertfald her til morgen fået en mail igennem til hotmail.com

Efter oprettelse af Reverse dns, SPF samt domainkey har jeg fået huld igennem til hotmail.com

Du kan læse mere om SPF her: http://www.openspf.org/Introduction
Domainkey info: http://domainkeys.sourceforge.net/