Avatar billede beste Nybegynder
22. april 2007 - 18:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søger et godt hjemmeside program.

Hej.
Er der nogen der kender til et godt hjemmeside program?
Det må meget gerne være gratis og et der er nemt og rediger i og uploade med til webhotel.
Jeg er ved og forsøge og lave en hjemmeside i programmet Open Office, som jeg lige har hentet ned fra nettet. Den volder mig en del kvaler, da jeg ikke er god til det med HTMl. osv.
Hvad vil det sige og have et windows webhotel? jeg gik ud fra når man lavede hjemmesiden i et windows program så var det det.
Avatar billede double-g Juniormester
22. april 2007 - 18:59 #1
Nvu / Kompozer er ganske brugervenligt, fuldstændigt gratis og leverer garanteret w3c.org valid kode.(Jamen det er jo hele 3 ting på een gang ?? Yep, så bli'r det nok ikke bedre...)

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu.html
Avatar billede beste Nybegynder
22. april 2007 - 21:02 #2
Jeg kan se det er program der hører til Mozilla/Firefox familien. Skal jeg så  indstalere  og bruge Firefox, som browser istedet for Internet Explore 7? Jeg kan se, at Nvu ikke bliver opdateret mere. Er det så Kompozer jeg skal indstalere. Jeg kan se de annoncerer med noget de kalder Web Developer der skulle gøre det nemmere når man laver hjemmesider.Er det også gratis?
Avatar billede double-g Juniormester
22. april 2007 - 21:41 #3
Når Kompozer (som er den nyeste og mest fejlfri version af Nvu) garanterer w3c.org valid html kode, så betyder det at siderne kan vises af alle browsere der overholder standarden for html og det vil i praksis sige alle browsere. Også InternetExplorer selvom den til tider har et lidt anstrengt forhold til at overholde de vedtagne standarder.

Så du kan roligt beholde din InternetExplorer, men det kan være en fordel også at installere Firefox eller en anden alternativ browser, så du kan tjekke om siderne vises fuldstændigt ens.

Web Developer er så vidt jeg ved en udvidelse til Firefox, som bla. gør det muligt at lege med forskellige css indstillinger direkte i browseren. Den er fuldstændig gratis, men jeg har aldrig haft den installeret, så jeg ved ikke hvor anvendelig den er.
Avatar billede beste Nybegynder
22. april 2007 - 22:14 #4
Er det ligeså nemt og uploade ens hjemmeside med det program, som med frontpage extenstion?
Jeg havde nemlig overvejet og købe Microsoft Frontpage, da jeg har hørt det skulle være godt hjemmeside program og nemt og uploade hjemmesiden med. Jeg har så hørt, at ikke alle webhoteller understøtter  Frontpage Extenstium.
Avatar billede double-g Juniormester
23. april 2007 - 08:37 #5
Der er naturligvis også indbygget en FTP klient i Kompozer ligesom i Frontpage, så den kan overføre dine hjemmesider direkte til dit webhotel.

Jeg mener ikke at der er nogen væsentlig forskel i sværhedsgraden af at bruge Kompozer eller Frontpage. De væsentligste forskelle på de 2 programmer ligger nok i at Kompozer er gratis mens Frontpage er hundedyr, og at sider lavet i Kompozer kan ses i alle browsere, mens du ikke kan være sikker på at sider lavet i Frontpage kan ses i andre browsere end InternetExplorer.
Avatar billede beste Nybegynder
23. april 2007 - 21:23 #6
Tak for hjælpen.jeg vil prøve og hente programmet. Og håber jeg kan finde ud af og bruge det.
Avatar billede double-g Juniormester
23. april 2007 - 22:11 #7
Så må jeg hellere smide et svar. Håber du får meget fornøjelse af Kompozer.
Avatar billede beste Nybegynder
23. april 2007 - 23:14 #8
Ednu en gang tak for hjælpen. Jeg har hentet programmet, samt Firefox.jeg skal lige have læst lidt mere om indstalleringen af dem på Ludvigs hjørne inden jeg kaster mig ud i det.