Avatar billede _zorro_ Novice
25. april 2007 - 16:48 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

spyware/virus problemer

Jeg smider lige en Hijackthis log-fil. Jeg vil gerne ha hjælp til at luge lidt ud i min PC. Forinden har jeg scannet med Adaware se og Registry Mechanic. Jegbruger Avast 4.6 pro som antivirus program.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\WPSC3PSW.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Cool Beans System Info\Cool Beans System Info.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\DigitalPeers\CamTrack\camtrack.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - URLSearchHook: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
O3 - Toolbar: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WpsRePsw] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\WpsRePsw.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cool Beans System Info] C:\Programmer\Cool Beans System Info\Cool Beans System Info.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrintDrive] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\kotobeqi.dll",setvm
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: CamTrack.lnk = C:\Programmer\DigitalPeers\CamTrack\camtrack.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {01111C00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlar.cab
O16 - DPF: {01111E00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://webnode1.xstream.dk/radiostationer/rawflow/197/Rawflow.cab
O16 - DPF: {09C6CAC0-936E-40A0-BC26-707480103DC3} - http://www.uproar.com/applets/activex/shizmoo/flipside_web18.cab
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (InstallerBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {215B8138-A3CF-44C5-803F-8226143CFC0A} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.6) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134249379733
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134254013249
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.5) - http://eu-housecall.trendmicro-europe.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9122D757-5A4F-4768-82C5-B4171D8556A7} (PhotoPickConvert Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/PhtPkMSN.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {A1F2F2CE-06AF-483C-9F12-D3BAA72477D6} (BatchDownloader Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/DigWXMSN.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {CC32D4D8-2A0B-4CEB-B105-C9B968379105} (CGameManagerCtrl Object) - https://disney.go.com/games/downloads/gamemanager/DIGGameManager.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp02.photoprintit.de/microsite/4066/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede levich Nybegynder
25. april 2007 - 18:51 #1
Jeg ser på det, øjeblik.
Avatar billede levich Nybegynder
25. april 2007 - 19:34 #2
Læs alle punkterne inden du gør noget.

(1)
Hent AVG Anti-Spyware her: http://www.ewido.net/en/download.
Installer programmer og opdater det, men vent med at scanne.

(2)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
O4 - HKLM\..\Run: [Cool Beans System Info] C:\Programmer\Cool Beans System Info\Cool Beans System Info.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrintDrive] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\kotobeqi.dll",setvm

(3)
Scan med AVG Anti-Spyware, fix de ting som den finder og gem loggen, f.eks. på skrivebordet.

(4)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\WINDOWS\system32\kotobeqi.dll
... og følgende mappe(r):
C:\Programmer\Cool Beans System Info\

(5)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(6)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind sammen med loggen fra AVG Anti-Spyware.
25. april 2007 - 21:04 #3
( SweetIM bør også afinstalleres )
25. april 2007 - 21:12 #4
Avatar billede levich Nybegynder
26. april 2007 - 18:21 #5
Mht. SweetIM: http://www.help2go.com/Tutorials/Running_Processes/SweetIM_:_What_is_it%3F.html
http://www.bleepingcomputer.com/startups/SweetIM.exe-14631.html

Jeg vil ikke mene, at det er skadeligt, men Zorro, hvis du ikke bruger det, så afinstaller det endelig.
Avatar billede _zorro_ Novice
28. april 2007 - 00:12 #6
Okay så er jeg tilbage. Programmet Cool Beans System Info skulle ikke være spyware. Den har jeg selv installeret, og SweetIM vil jeg helst heller ikke af med. Jeg kunne ikke komme helt ind i fejlsikret tlstand fordi et eller andet blokerede for det. Antagelig en virus. Tit når jeg lige er startet op, og den står næsten klar på skrivebordet, så finder min Avast en virus. Det er typisk en Tronjan i temp mappen. Jeg har scannet med AVG, og ladet den fixe det den fandt. Smider en log fra både AVG og hijackthis...

---------------------------------------------------------
AVG Anti-Spyware - Scan Report
---------------------------------------------------------

+ Created at:    03:37:15 27-04-2007

+ Scan result:

C:\WINDOWS\system32\byxywus.dll -> Adware.Virtumonde : Ignored.
C:\WINDOWS\system32\gebxurp.dll -> Adware.Virtumonde : Ignored.
C:\WINDOWS\system32\iifgeeb.dll -> Adware.Virtumonde : Ignored.
C:\WINDOWS\system32\mljghif.dll -> Adware.Virtumonde : Ignored.
C:\WINDOWS\system32\pmnnnlm.dll -> Adware.Virtumonde : Ignored.
C:\WINDOWS\system32\rqrqrsr.dll -> Adware.Virtumonde : Ignored.
C:\WINDOWS\system32\vtusrsq.dll -> Adware.Virtumonde : Ignored.
C:\WINDOWS\system32\wvututq.dll -> Adware.Virtumonde : Ignored.
C:\WINDOWS\system32\wvuuuvw.dll -> Adware.Virtumonde : Ignored.
C:\WINDOWS\system32\wcsntfy.exe -> Backdoor.Sdbot : Cleaned with backup (quarantined).
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@eaeacom.112.2o7[2].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@livemercial.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@partygaming.122.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@rotator.adjuggler[1].txt -> TrackingCookie.Adjuggler : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@advertising[2].txt -> TrackingCookie.Advertising : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@clickbank[1].txt -> TrackingCookie.Clickbank : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@ad1.clickhype[1].txt -> TrackingCookie.Clickhype : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@com[1].txt -> TrackingCookie.Com : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@cpvfeed[1].txt -> TrackingCookie.Cpvfeed : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@hit.gemius[1].txt -> TrackingCookie.Gemius : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@hit.gemius[2].txt -> TrackingCookie.Gemius : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@ehg-hollywood.hitbox[1].txt -> TrackingCookie.Hitbox : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@ehg-hollywoodmedia.hitbox[2].txt -> TrackingCookie.Hitbox : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@ehg-pcsecurityshield.hitbox[1].txt -> TrackingCookie.Hitbox : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@hitbox[2].txt -> TrackingCookie.Hitbox : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@ilead.itrack[1].txt -> TrackingCookie.Itrack : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@linksynergy[2].txt -> TrackingCookie.Linksynergy : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@search.live[2].txt -> TrackingCookie.Live : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@image.masterstats[1].txt -> TrackingCookie.Masterstats : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@overture[2].txt -> TrackingCookie.Overture : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@perf.overture[1].txt -> TrackingCookie.Overture : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@ads.pointroll[1].txt -> TrackingCookie.Pointroll : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@stats1.reliablestats[1].txt -> TrackingCookie.Reliablestats : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@edge.ru4[1].txt -> TrackingCookie.Ru4 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@counter9.sextracker[1].txt -> TrackingCookie.Sextracker : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@sextracker[2].txt -> TrackingCookie.Sextracker : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@statcounter[2].txt -> TrackingCookie.Statcounter : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@statistik-gallup[1].txt -> TrackingCookie.Statistik-gallup : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@tacoda[2].txt -> TrackingCookie.Tacoda : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@tradedoubler[2].txt -> TrackingCookie.Tradedoubler : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@m.webtrends[2].txt -> TrackingCookie.Webtrends : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@ad.yieldmanager[1].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Cleaned.

::Report end

---------------------------------------------------------

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\WPSC3PSW.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Cool Beans System Info\Cool Beans System Info.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\DigitalPeers\CamTrack\camtrack.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
C:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - URLSearchHook: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
O3 - Toolbar: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WpsRePsw] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\WpsRePsw.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cool Beans System Info] C:\Programmer\Cool Beans System Info\Cool Beans System Info.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InfoData] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\bphawmnm.dll",realset
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: CamTrack.lnk = C:\Programmer\DigitalPeers\CamTrack\camtrack.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {01111C00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlar.cab
O16 - DPF: {01111E00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://webnode1.xstream.dk/radiostationer/rawflow/197/Rawflow.cab
O16 - DPF: {09C6CAC0-936E-40A0-BC26-707480103DC3} - http://www.uproar.com/applets/activex/shizmoo/flipside_web18.cab
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (InstallerBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {215B8138-A3CF-44C5-803F-8226143CFC0A} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.6) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134249379733
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134254013249
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.5) - http://eu-housecall.trendmicro-europe.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9122D757-5A4F-4768-82C5-B4171D8556A7} (PhotoPickConvert Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/PhtPkMSN.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {A1F2F2CE-06AF-483C-9F12-D3BAA72477D6} (BatchDownloader Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/DigWXMSN.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {CC32D4D8-2A0B-4CEB-B105-C9B968379105} (CGameManagerCtrl Object) - https://disney.go.com/games/downloads/gamemanager/DIGGameManager.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp02.photoprintit.de/microsite/4066/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
28. april 2007 - 00:23 #7
Du tager lige en tur mere med HiJackThis - MEN: Inden næste kørsel med HiJackThis.exe skal du OMDØBE programfilen HiJackThis.exe til ALTERNATIV.exe , da visse uønskede elementer har en tendens til at skjule sig når der kører en process ved navn HiJackThis.exe !!!
(Som jeg har mistanke til...)
Avatar billede _zorro_ Novice
28. april 2007 - 21:50 #8
Det er hermed gjort. Smider en ny logfil her:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\WPSC3PSW.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\DigitalPeers\CamTrack\camtrack.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\hijackthis\ALTERNATIV.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - URLSearchHook: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1557B435-8242-4686-9AA3-9265BF7525A4} - C:\WINDOWS\system32\vvkueofn.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {856E36A9-A123-418A-A2CC-A05B3BF11AB9} - C:\WINDOWS\system32\wvututq.dll
O2 - BHO: (no name) - {A339F1DE-D1AF-414C-8127-6B171BB674CD} - C:\WINDOWS\system32\vtsqr.dll
O2 - BHO: (no name) - {D651AFF4-9590-424d-BD1E-8E33E090DFB3} - C:\WINDOWS\system32\uyedkuvw.dll
O2 - BHO: (no name) - {DB3E426D-09A0-4D66-A585-2AC02C763D59} - C:\WINDOWS\system32\pbxxfwvf.dll
O2 - BHO: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
O3 - Toolbar: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WpsRePsw] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\WpsRePsw.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InfoData] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\bphawmnm.dll",realset
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: CamTrack.lnk = C:\Programmer\DigitalPeers\CamTrack\camtrack.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {01111C00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlar.cab
O16 - DPF: {01111E00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://webnode1.xstream.dk/radiostationer/rawflow/197/Rawflow.cab
O16 - DPF: {09C6CAC0-936E-40A0-BC26-707480103DC3} - http://www.uproar.com/applets/activex/shizmoo/flipside_web18.cab
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (InstallerBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {215B8138-A3CF-44C5-803F-8226143CFC0A} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.6) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134249379733
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134254013249
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.5) - http://eu-housecall.trendmicro-europe.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9122D757-5A4F-4768-82C5-B4171D8556A7} (PhotoPickConvert Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/PhtPkMSN.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {A1F2F2CE-06AF-483C-9F12-D3BAA72477D6} (BatchDownloader Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/DigWXMSN.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {CC32D4D8-2A0B-4CEB-B105-C9B968379105} (CGameManagerCtrl Object) - https://disney.go.com/games/downloads/gamemanager/DIGGameManager.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp02.photoprintit.de/microsite/4066/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: vtsqr - C:\WINDOWS\system32\vtsqr.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: wvututq - C:\WINDOWS\SYSTEM32\wvututq.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede levich Nybegynder
28. april 2007 - 23:01 #9
Ja, nu er der lidt mere at se i hijackthis-loggen.

(1)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (hvis du kan), og fix følgende linjer med HijackThis:
O2 - BHO: (no name) - {1557B435-8242-4686-9AA3-9265BF7525A4} - C:\WINDOWS\system32\vvkueofn.dll
O2 - BHO: (no name) - {856E36A9-A123-418A-A2CC-A05B3BF11AB9} - C:\WINDOWS\system32\wvututq.dll
O2 - BHO: (no name) - {A339F1DE-D1AF-414C-8127-6B171BB674CD} - C:\WINDOWS\system32\vtsqr.dll
O2 - BHO: (no name) - {D651AFF4-9590-424d-BD1E-8E33E090DFB3} - C:\WINDOWS\system32\uyedkuvw.dll
O2 - BHO: (no name) - {DB3E426D-09A0-4D66-A585-2AC02C763D59} - C:\WINDOWS\system32\pbxxfwvf.dll
O20 - Winlogon Notify: vtsqr - C:\WINDOWS\system32\vtsqr.dll
O20 - Winlogon Notify: wvututq - C:\WINDOWS\SYSTEM32\wvututq.dll

(2)
Scan med AVG Anti-Spyware, fix de ting som den finder og gem loggen, f.eks. på skrivebordet.

(3)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\WINDOWS\system32\vvkueofn.dll
C:\WINDOWS\system32\wvututq.dll
C:\WINDOWS\system32\vtsqr.dll
C:\WINDOWS\system32\uyedkuvw.dll
C:\WINDOWS\system32\pbxxfwvf.dll

(4)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(5)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind sammen med loggen fra AVG Anti-Spyware.
28. april 2007 - 23:19 #10
(Ja - se SÅ dukkede der 'pludselige' en masse O2 + O20 linier op *S*

PS: Ved ens linier i O2 + O20 bør denne procedure bruges ->
Download dette fix til rodbiblioteket på din computer (som regel c:\):
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=4

Dobbeltklik på VundoFix.exe for at køre det. Klik på "Scan for Vundo"-knappen. Når programmet er færdig med at scanne, skal du klikke på "Remove Vundo"-knappen

Du vil så blive spurgt om du er sikker på, at du vil fjerne filerne. Her skal du klikke på "Yes". Herefter bliver dit skrivebord blankt, og fixet vil forsøge at fjerne Vundo. Når den er færdig, vil værktøjet have lov til at genstarte computeren. Det skal du acceptere.

Genstart herefter computeren, og lav en ny log med HJT, som du lægger herind. Læg også indholdet af denne fil herind: C:\vundofix.txt

Bemærk: Det er muligt at Vundofix ved første scanning finder en fil, som den ikke kan fjerne i første omgang. Så vil Vundofixet genstarte, og fortsætte efter genstarten. HVis dette sker, skal du bare følge instruktionerne ovenfor efter genstarten (startende med "Klik på Scan for Vundo-knappen")
Avatar billede _zorro_ Novice
29. april 2007 - 23:19 #11
Nu lykkedes det ENDELIG at scanne i fejlsikret tilstand, men måtte gøre det via task-mannegeren. Det tog sgu 2 timer :(  ..nå men her er en log fra AVG. Derefter prøver jeg det larry skrev.

---------------------------------------------------------
AVG Anti-Spyware - Scan Report
---------------------------------------------------------

+ Created at:    23:07:58 29-04-2007

+ Scan result:

C:\RECYCLER\NPROTECT\00003508.dll -> Adware.SideFind : No action taken.
C:\WINDOWS\system32\byxywus.dll -> Adware.Virtumonde : No action taken.
C:\WINDOWS\system32\gebxurp.dll -> Adware.Virtumonde : No action taken.
C:\WINDOWS\system32\iifgeeb.dll -> Adware.Virtumonde : No action taken.
C:\WINDOWS\system32\mljghif.dll -> Adware.Virtumonde : No action taken.
C:\WINDOWS\system32\pmnnnlm.dll -> Adware.Virtumonde : No action taken.
C:\WINDOWS\system32\rqrqrsr.dll -> Adware.Virtumonde : No action taken.
C:\WINDOWS\system32\vtusrsq.dll -> Adware.Virtumonde : No action taken.
C:\WINDOWS\system32\wvututq.dll -> Adware.Virtumonde : No action taken.
C:\WINDOWS\system32\wvuuuvw.dll -> Adware.Virtumonde : No action taken.
C:\Nyt\Cyberlink.PowerDVD.Deluxe.v7.0.Multilingual.Incl.Keymaker-CORE\KeyGen\keygen.exe -> Logger.Banker.ba : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Skrivebord\stuff\blandet\cracksearcher.zip.mwt/CrackSearcher.exe -> Not-A-Virus.HackTool.Win32.CrackSearch.a : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@2o7[2].txt -> TrackingCookie.2o7 : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@advertising[2].txt -> TrackingCookie.Advertising : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@cpvfeed[2].txt -> TrackingCookie.Cpvfeed : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@hit.gemius[2].txt -> TrackingCookie.Gemius : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@ehg-hollywoodmedia.hitbox[1].txt -> TrackingCookie.Hitbox : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@hitbox[1].txt -> TrackingCookie.Hitbox : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@linksynergy[2].txt -> TrackingCookie.Linksynergy : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@search.live[2].txt -> TrackingCookie.Live : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@statcounter[2].txt -> TrackingCookie.Statcounter : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@statistik-gallup[1].txt -> TrackingCookie.Statistik-gallup : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@tradedoubler[2].txt -> TrackingCookie.Tradedoubler : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@m.webtrends[2].txt -> TrackingCookie.Webtrends : No action taken.
C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Cookies\bent_nielsen@ad.yieldmanager[1].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : No action taken.
C:\RECYCLER\NPROTECT\00003096.dll -> Trojan.LdPinch.bnk : No action taken.
C:\RECYCLER\NPROTECT\00003113.dll -> Trojan.LdPinch.bnk : No action taken.
C:\Nyt\XP.SP1.Keychanger.SP2.Keygen+Product.Key.Viewer[www.elitetopdown.com].rar/XP.SP1.Keychanger.SP2.Keygen+Product.Key.Viewer[www.elitetopdown.com]\Windows XP and Office XP KENGEN.exe -> Trojan.Small.edz : No action taken.

::Report end
Avatar billede _zorro_ Novice
29. april 2007 - 23:36 #12
Det lader også voldsomt til at min IE er hijacket. Så sent som da jeg loggede på eksperten nu her, så fik jeg "smasket" en ny IE op i fuldskærm oveni, indeholdende dette skærmbilled http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/HJs82407.jpg
Det har tit poppet op, men det kan også være en reklame for et produkt. Jeg har ikke ladet mig lokke til at klikke på noget af det, for jeg er sikker på det er spyware eller virus man får på ved det!
Avatar billede _zorro_ Novice
29. april 2007 - 23:48 #13
Har lige scannet med den VundoFix dk_larry sagde, og den fandt en hel det som jeg slettede. Den genstartede rigtigt nok, men scannede ikke efterfølgende, så jeg regner med den gjorde rent i første hug. Her er så lige en frisk Hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\WPSC3PSW.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\DigitalPeers\CamTrack\camtrack.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\hijackthis\ALTERNATIV.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - URLSearchHook: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1557B435-8242-4686-9AA3-9265BF7525A4} - C:\WINDOWS\system32\vvkueofn.dll
O2 - BHO: (no name) - {3BF306A9-94AA-40A0-BBC3-C8AB4708F11B} - C:\WINDOWS\system32\vtsqr.dll (file missing)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {D651AFF4-9590-424d-BD1E-8E33E090DFB3} - C:\WINDOWS\system32\uyedkuvw.dll
O2 - BHO: (no name) - {DB3E426D-09A0-4D66-A585-2AC02C763D59} - C:\WINDOWS\system32\bfsebwnm.dll
O2 - BHO: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
O3 - Toolbar: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WpsRePsw] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\WpsRePsw.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InfoData] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\bphawmnm.dll",realset
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: CamTrack.lnk = C:\Programmer\DigitalPeers\CamTrack\camtrack.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {01111C00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlar.cab
O16 - DPF: {01111E00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://webnode1.xstream.dk/radiostationer/rawflow/197/Rawflow.cab
O16 - DPF: {09C6CAC0-936E-40A0-BC26-707480103DC3} - http://www.uproar.com/applets/activex/shizmoo/flipside_web18.cab
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (InstallerBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {215B8138-A3CF-44C5-803F-8226143CFC0A} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.6) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134249379733
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134254013249
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.5) - http://eu-housecall.trendmicro-europe.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9122D757-5A4F-4768-82C5-B4171D8556A7} (PhotoPickConvert Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/PhtPkMSN.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {A1F2F2CE-06AF-483C-9F12-D3BAA72477D6} (BatchDownloader Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/DigWXMSN.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {CC32D4D8-2A0B-4CEB-B105-C9B968379105} (CGameManagerCtrl Object) - https://disney.go.com/games/downloads/gamemanager/DIGGameManager.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp02.photoprintit.de/microsite/4066/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
30. april 2007 - 14:17 #14
Da du gennemførte AVG Anti-Spyware scan [23:07:58 29-04-2007] så valgte du til sidst at den IKKE skulle gøre noget ved de Uønskede elementer som den fandt = "No action taken" !!!
"Når AVG Antispyware scanningen er færdig, tryk på - Apply all actions - knappen.
Hvis du ikke kan det, så tryk på - Recommended Action - knappen. Derefter på - Apply all actions -Knappen."

Derfor stadig ballade !!!

----------------------------

Men Vundofix har pelset noget af det...

----------------------------

Vi tager lige resten manuelt *S*

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R3 - URLSearchHook: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll

O2 - BHO: (no name) - {1557B435-8242-4686-9AA3-9265BF7525A4} - C:\WINDOWS\system32\vvkueofn.dll
O2 - BHO: (no name) - {3BF306A9-94AA-40A0-BBC3-C8AB4708F11B} - C:\WINDOWS\system32\vtsqr.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {D651AFF4-9590-424d-BD1E-8E33E090DFB3} - C:\WINDOWS\system32\uyedkuvw.dll
O2 - BHO: (no name) - {DB3E426D-09A0-4D66-A585-2AC02C763D59} - C:\WINDOWS\system32\bfsebwnm.dll

O2 - BHO: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
O3 - Toolbar: Torrent-Search Toolbar - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - C:\Programmer\Torrent-Search\tbTor1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WpsRePsw] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\2\WpsRePsw.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [InfoData] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\bphawmnm.dll",realset
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe

O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)

O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://webnode1.xstream.dk/radiostationer/rawflow/197/Rawflow.cab
O16 - DPF: {09C6CAC0-936E-40A0-BC26-707480103DC3} - http://www.uproar.com/applets/activex/shizmoo/flipside_web18.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {CC32D4D8-2A0B-4CEB-B105-C9B968379105} (CGameManagerCtrl Object) - https://disney.go.com/games/downloads/gamemanager/DIGGameManager.cab

O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Søg og slet de markerede filer/mapper hvis de stadig findes. Ellers fortsætter du bare vejledningen. De kan være røget i fixet.

C:\Programmer\Macrogaming\ <- Hele mappen
C:\Programmer\Torrent-Search\ <- Hele mappen
C:\WINDOWS\system32\vvkueofn.dll
C:\WINDOWS\system32\vtsqr.dll (file missing)
C:\WINDOWS\system32\uyedkuvw.dll
C:\WINDOWS\system32\bfsebwnm.dll
C:\WINDOWS\system32\bphawmnm.dll

---------------------------------------------------------------

Genstart, kør en ny scanning med hijackthis, og kopier en frisk log herind til tjek.

------------------------------------------------------------------------

RegBase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)

Fraklik Yahoo Toolbar under instalationen !!!
Avatar billede _zorro_ Novice
30. april 2007 - 16:15 #15
Ups! Det var lidt af en brøler at jeg ikke fik slettet det AVG havde fundet efter 2 timers fuld system scanning :) ..Jeg har v.h.a. loggen lokaliseret ALLE filer og slettet dem selv. Den er VundoFix var godt nok effektiv :) ..nu slap jeg af med de irreterende popups("lokke-sider") - Jeg smider lige en ny log fra Hijackthis..

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\DigitalPeers\CamTrack\camtrack.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\hijackthis\ALTERNATIV.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {e0c7b854-d5ce-4db6-9804-be1438603d89} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: CamTrack.lnk = C:\Programmer\DigitalPeers\CamTrack\camtrack.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {01111C00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlar.cab
O16 - DPF: {01111E00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (InstallerBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {215B8138-A3CF-44C5-803F-8226143CFC0A} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.6) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134249379733
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134254013249
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.5) - http://eu-housecall.trendmicro-europe.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9122D757-5A4F-4768-82C5-B4171D8556A7} (PhotoPickConvert Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/PhtPkMSN.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {A1F2F2CE-06AF-483C-9F12-D3BAA72477D6} (BatchDownloader Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/DigWXMSN.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp02.photoprintit.de/microsite/4066/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
30. april 2007 - 19:36 #16
Bare en (næsten) afsluttende bemærkning ->
Ved du selv hvad dette er ->
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
Avatar billede _zorro_ Novice
30. april 2007 - 23:35 #17
Nej det ved jeg ikke, så den kan nok godt fjernes. Den der SweetIM? er den skadelige? jeg kan se den er væk nu. Har ellers haft meget sjov med den :) Jeg har været inde på de links i har sendt om det, men synes ikke jeg bliver klog på om den ER skadelig/spyware.
03. maj 2007 - 01:25 #18
Lige en hurtig (efter et tips *S*) ->

-- Hent VirtumundoBeGone http://secured2k.home.comcast.net/tools/VirtumundoBeGone.exe , gem det på skrivebordet.

Luk alle kørende programmer, også Internetvinduer, dobbeltklik på VirtumundoBeGone.exe på skrivebordet, læs intro-informationen, klik så på Continue, klik på Start.
Når den spørger om du vil fortsætte, klik på Yes for at køre fixet.
Klik så på Save log.

Det sker sommetider at fixet afslutter med "BSOD"(blå skærm og frosset PC) så skal du bare genstarte på Resetknappen.

Der kommer en tekstfil på dit skrivebord der hedder VBG.TXT åbn den og kopier teksten herind.
Avatar billede _zorro_ Novice
06. maj 2007 - 01:32 #19
[05/06/2007, 1:32:17] - VirtumundoBeGone v1.5 ( "C:\Documents and Settings\Bent Nielsen.DANSOFT\Skrivebord\VirtumundoBeGone.exe" )
[05/06/2007, 1:32:25] - Detected System Information:
[05/06/2007, 1:32:25] -  Windows Version: 5.1.2600, Service Pack 2
[05/06/2007, 1:32:25] -  Current Username: Bent Nielsen (Admin)
[05/06/2007, 1:32:25] -  Windows is in NORMAL mode.
[05/06/2007, 1:32:25] - Searching for Browser Helper Objects:
[05/06/2007, 1:32:25] -  BHO 1: {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} (Adobe PDF Reader Link Helper)
[05/06/2007, 1:32:25] -  BHO 2: {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} (SSVHelper Class)
[05/06/2007, 1:32:25] - Finished Searching Browser Helper Objects
[05/06/2007, 1:32:25] - Finishing up...
[05/06/2007, 1:32:25] - Nothing found! Exiting...
06. maj 2007 - 09:43 #20
... OK ... (bare som et extra check *S*)
06. maj 2007 - 09:44 #21
... fortæl hvordan putter så kører nu ?
Avatar billede _zorro_ Novice
06. maj 2007 - 21:25 #22
Den køre MEGET bedre. Virker hurtigere på nettet, ja faktisk allround. Hvis du/i vi lhave point, må i lægge et svar :)
06. maj 2007 - 21:36 #23
Ping...

(Deles mellem implicerede parter...)
06. maj 2007 - 21:37 #24
Du er velkommen en anden gang...

Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414

Safe Surfing...
Avatar billede levich Nybegynder
06. maj 2007 - 23:25 #25
Godt det lykkedes
Avatar billede _zorro_ Novice
07. maj 2007 - 02:47 #26
øøhh.. den ville kun gå med til at give den ene af jer point. Jeg ville ellers ha givet levich 10 af de 30 point, men det kan man måske ikke?
Avatar billede levich Nybegynder
07. maj 2007 - 17:18 #27
Jo, men det skal du ikke tænke på
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede _zorro_ Novice
07. maj 2007 - 17:36 #28
Tak, men det er jo for sent nu, hvor pointene ER udløst? :)
07. maj 2007 - 22:53 #29
Avatar billede _zorro_ Novice
10. maj 2007 - 22:48 #30
Okay larry, tak fordi du ordnede det med de point. Og vil gerne sige mange tak for hjælpen til jer begge to. Nu kører PC'en meget bedre, og nu har jeg jo opskriften til en anden gang, hvis man skulle få "snavs" på :-)