Avatar billede llslipknotll Nybegynder
29. april 2007 - 18:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om 3s mobile bredbånd

Heey

Jeg skal på studie tur i september og vil gerne have noget internet så tænkte på om det der 3 mobile net om det rækker hele europa eller hvad?, ved vi skal til prag og vi køre self gennem tyskland så det skal bare kunne køre fra danmark -> gennem tyskland -> Også Tjekkiet?, nogen der ved om de dækker det område eller hvad?
så tænkte jeg på om der er bindingsperiode på fx 6 mdr, eller om man bare kan bestille det et par uger før afrejse også er det klart til og virke når man tager afsted?

Ville være nice med nogen svar på de 2 spg hehe

Mvh
Avatar billede groop Nybegynder
29. april 2007 - 19:43 #1
Var det ikke nemmere at kontakte 3? :) Så er du også sikker på, at de svar du får er rigtige.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
29. april 2007 - 20:16 #2
Du binder dig i seks måneder. HSDPA-dækningen (mobilt bredbånd) er endnu ikke særlig god i Danmark, så glem at bruge det, når du kører i bil. I udlandet betaler du pr. megabyte i henhold til priserne i det gældende land. Det vil sandsynligvis sige mellem 20-50 kroner per megabyte.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2007 - 21:21 #3
Dækningen er lige så god som 3´s "alm" telefoni.
Vi har endnu ikke oplevet et sted der ikke var dækning.

Du hanter en pakke i 3 butik eller bestiller via net, smider simkortet i modtager, indtaster oplysninger - vupti så er du på. Faktisk lige så simpelt som at smide simkort i en tlf. og få den op at køre.
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
29. april 2007 - 21:30 #4
John> ved du om de os dækker i tyskland og tjekkiet ? og hvad det koster
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2007 - 21:57 #5
Nej desværre - men vil undersøge det.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
29. april 2007 - 23:13 #6
Ok, men erfaring er det er noget rod, når man bevæger sig hurtigt. HSDPA-dækningen er stadig ikke særlig god i Danmark, så hastigheden vil afhænge af hvor du befinder dig. Vær opmærksom på det, hvis du køber et abonnement på 3Mbit, så vil du få en langt mindre hastighed, når den switcher over på det gamle 3G-netværk.

Her er hvilke lande 3 opererer i:
På verdensplan har Hutchison Whampoa lanceret 3 i otte lande: Australien, Danmark, England, Hong Kong, Italien, Irland, Sverige og Østrig. I Norge og i Indonesien ejer 3 en 3G licens og i Israel opererer Hutchison Whampoa under navnet Orange.
http://www.3.dk/templates/Page.aspx?id=141
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
30. april 2007 - 16:08 #7
sprutnik og john ind som svar da i har hjulpet mest ;)