Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. maj 2007 - 11:21 Der er 6 kommentarer

Problemer med & tegn i rss feed

Jeg er ved at lave et RSS feed, men har problemer med & tegn i feedet.

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<rss version="2.0">
<item>
<title>hest & test</title>
<link>hesten.dk</link>
<description>hest & test er godt</description>
<pubDate>24 dec 2007</pubDate>
</item>

Det sjove er, at jeg kan godt bruge & i description, men for fejl på siden, hvis det indgår i title.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. maj 2007 - 11:55 #1
Du skal vel:  <title>hest &amp; test</title>
Skriver du selv teksten ud mellem tags?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. maj 2007 - 12:21 #2
Tjow den mulighed kan vel godt bruges, det er dog værdier er trækkes ud af en database med php, så skal lave noget kode der laver alle &'er om, håbede bare at man kunne ændre encoding eller noget, når det virker i description, burde det også virke i titel
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. maj 2007 - 12:33 #3
Ok - men nej, det er en forkert konklusion. Og det er modigt af dig at kaste dig ud i noget, du ikke ved noget om ;)  Lad andre gøre arbejdet, fx: http://www.phpclasses.org/browse/package/2957.html
Avatar billede janegil Nybegynder
08. maj 2007 - 14:58 #4
Det er nok feil i description også, hvis du kjører en validering på det. Det er forsiktig sagt mange feil som ikke blir stoppet av fx Internet Explorer.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
20. august 2007 - 09:50 #5
Er lige igang med en hovedoprydning.

Tak til alle som har deltaget, hvis nogen mener de fortjener point, så smid
et svar, ellers forsvinder de sammen med udlandsgælden (;
Avatar billede -sofus- Nybegynder
20. august 2007 - 09:50 #6
svar