Avatar billede limemedia Nybegynder
16. maj 2007 - 18:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

1U server soeger nye udfordringer

Jeg har en 1U 2.4ghz, 512MB ram og 2x 40gb Western Digital server for meget ... Jeg har ikke vaeret i Danmark i et par aar og dyret staar ved mine foraeldre der flytter til Schweiz om 3 uger.

Nogle der kan hjaelpe mig af med dyret ?
Avatar billede screem_brille Novice
16. maj 2007 - 18:12 #1
muligvis, send mig en mail på screem_brille@hotmail.com
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2007 - 20:24 #2
hvad koster sådan en ting ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. maj 2007 - 01:44 #3
hvad er saadan en ting vaerd for dig henrik ?
ahh, og dyret staar i Ribe
Avatar billede screem_brille Novice
17. maj 2007 - 02:12 #4
uden at kende mere om specificationer, så vil jeg sige maks 5-700,- (det skyldes bundkortet er ukendt, er det ECC ram eller alm, hvor mange diske kan der sidde (2/3), 100Mb/1Gb netkort 1 eller 2 porte, noget remote management på serveren ? osv.
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. maj 2007 - 02:31 #5
alm ram (mener det er kingston), intel bundkort, der er plads til 2 diske i serveren, kabinettet er chenbro, mener der er 2 netporte i, men maskinen er i Ribe og jeg bor i Tokyo, saa jeg kan ikke kigge efter
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2007 - 22:21 #6
jamen for en 5-700 Kr kunne jeg måske godt være interesseret i at hente den.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2007 - 22:21 #7
kunne godt bruge en ekstra server som test-emne.
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. maj 2007 - 01:35 #8
For 500kr kan den faa lov til at vente paa at jeg selv kommer tilbage til Europa
Min. pris afhentet ligger omkring 1,000kr - og selv til den pris er det en god handel
Avatar billede screem_brille Novice
19. maj 2007 - 01:43 #9
1000,- for noget man ikke helt ved hvad er, er for meget ;)
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. maj 2007 - 05:15 #10
Hvis du smider indmaden ud, er det stadig en god handel bare for kabinettet
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=22&Sort=Wanted&Soegeord=1u

Dertil 2x 40gb Western Digital diske med 8mb cache, en Intel 2.4GHz processor med lavprofil koeler, et Intel bundkort (hvornaar har du sidst hoert om billige eller defekte intel bundkort) ...

Ram idag er saa billigt, at jeg har 3GB siddende i min iMac hjemme, det er vist ikke der skoen kommer til at trykke
Avatar billede fixbabe Nybegynder
11. februar 2008 - 14:36 #11
Fik du den solgt?
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. februar 2008 - 14:38 #12
nej, den blev smidt ud da de sidste slaegtninge fraflyttede Danmark
Avatar billede fixbabe Nybegynder
11. februar 2008 - 14:45 #13
ærgelig
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. februar 2008 - 14:49 #14
de bud der kom var urealistiske, maskinen for stor til at blive sendt herover - saa roeg den ud. Det kan vaere de stadig har den paa genbrugsstationen da den var som spritny :)
Avatar billede fixbabe Nybegynder
11. februar 2008 - 15:01 #15
De bud der er givet er på ingen måde urealistiske, du har ikke skrevet noget konkret info om maskinen eller lign så man kan danne sig et billede hvilken type maskine det er mht hardware osv. 500-700 + porto er en meget god pris.
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. februar 2008 - 15:09 #16
Hvis en goer sig umage til at lave sin egen 1U server for at faa de bedste komponenter i en maskine, er den ogsaa mere vaerd. Intel bundkort ? 8mb cache paa harddiskene, WD og ikke et eller andet bras, ... Selve kabinettet er mere vaerd, og hvem har hoert om at vaerdien paa metal uden komponenter falder i pris ?

Maskinen med en memory opgradering kunne gaa direkte i mit nuvaerende driftskab (i alt 30U forbundet paa 7 servere) og vaere hurtigere end vores test miljoe.

Saa fremfor at foele mig roevrendt af en eller anden jeg ikke kender, roeg den paa genbrugscenteret ... Den var alligevel afskrevet i regnskabet :)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 18:13 #17
så er der også en der får glæde af den :o)