Avatar billede foxwell Nybegynder
23. maj 2007 - 19:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med datoer

Hej experter,

har lidt problemer med en udtrækning, og er ikke helt sikker på hvad problemet er...

SELECT DATE_FORMAT(sessionDate,"%Y%m%d") AS days, EXTRACT(YEAR_MONTH FROM sessionDate) AS months, UNIX_TIMESTAMP(sessionDate) AS sessionDate
FROM tracks
WHERE xxxID = "'.$xxxID.'"
AND months = "'.$thismonth.'"
GROUP BY days

$thismonth er formateret som YYYYMM, og funktionen virker fint når jeg fjerner "AND months = "'.$thismonth.'"", så jeg går ud fra at der er der problemet ligger...

nogen forslag? =)

mvh - foxwell
Avatar billede foxwell Nybegynder
23. maj 2007 - 20:01 #1
Jeg prøver at trække alle dage i databasen ud hvor datoen er i en måned jeg fodrer den med - kan godt være jeg er totalt på afveje, men kunne ikke lige finde på en anden måde at gøre det på. Bruger GROUP BY fordi dagene kun skal optræde en enkelt gang...
Avatar billede foxwell Nybegynder
23. maj 2007 - 20:14 #2
har løst problemet:

SELECT DATE_FORMAT(sessionDate,"%Y%m%d") AS days, UNIX_TIMESTAMP(sessionDate) AS sessionDate
FROM tracks
WHERE xxxID = "'.$xxxID.'"
AND MONTH(sessionDate) = '.$thismonth.'
AND YEAR(sessionDate) = '.$thisyear.'
GROUP BY days

fodrer med seperat måned og årstal og bruger MONTH() og YEAR().