Avatar billede oziris Nybegynder
31. maj 2007 - 00:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Sql med dobbelt kriterie

Jeg vil gerne hente alle poster fra tabellen "Galleri" hvor kategori = snare samt hvor kategori = kits. Dette skal så sorteres efter feltet Edit_time.

I mit hoved ser det sådan ud, men virker ikke..

sql = "SELECT * from Galleri WHERE Kategori='snare' AND Kategori='kits' ORDER BY Edit_time"

Er det muligt at finde en løsning?
Avatar billede windcape Praktikant
31. maj 2007 - 00:28 #1
det skal nok være OR istedet for AND :-)
Avatar billede w13 Novice
31. maj 2007 - 00:29 #2
Ja, det er det skam. Som jeg forstår det, vil du finde kategorier der enten er 'snare' eller 'kits'. Så derfor skal du bare erstatte AND med OR.
Avatar billede oziris Nybegynder
31. maj 2007 - 19:06 #3
Ja I har jo ret. Selvfølgelig skal jeg bruge OR. Nu virker lortet.
Da I svarede med kun 35 sekunders mellemrum betragter jeg det som uafgjort. windscape smid et svar for at få halvdelen af pointene.

Tak skal I have!
Avatar billede windcape Praktikant
31. maj 2007 - 20:13 #4
:p
Avatar billede sjoran Nybegynder
01. juni 2007 - 10:37 #5
Ville nok bruge "in" når det er det samme felt afgrænsningen går på.

sql = "SELECT * from Galleri WHERE Kategori in ('snare','kits') ORDER BY Edit_time"