Avatar billede futurefreak Nybegynder
01. juni 2007 - 11:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ved DB fejl undlade output hvorddan?

Hej E

http://www.isore.dk/test/sreenshot.jpg kan I se at der er en DB fejl i outputtet på venstre side.

Hvordan - eller bedre, hvilken kode skal man bruge for at den ikke oversmører hele siden med stien og fejloutputtet?

Dvs. at såfremt den ikke læser DV'en korrekt, så skal den ikke skrive noget?

Ved at jeg ikke har formuleret det korrekt, men håber nogen kan se hvad jeg mener og kan hjælpe mig til en god løsning.

Vh
Avatar billede futurefreak Nybegynder
01. juni 2007 - 11:43 #1
Avatar billede barklund Nybegynder
01. juni 2007 - 11:52 #2
Der kommer jo ikke db-fejl? Det er jo include-fejl? Og hvis include fejler, så skal det vel give warnings - for der er jo noget galt? Du kan dog med error_reporting-funktionen skrue ned for rapportere fejl, men jeg vil nu mene, at include-fejl ikke må ske.
Avatar billede futurefreak Nybegynder
01. juni 2007 - 12:16 #3
barklund >>
Hejsa. Jeg har intet forstand på det. Har kun dwloadet og inst. SMF forumet som du kan se på www.isore.dk/forum og der med det forum kan man lave noget include ting som jeg har kopiret ind.
Hvorfor den melder fejl ved jeg ikke.
Pt. fungere den fint, men jeg syntes tit den melder fejl.

Men ok, hvad så når den include melder fejl - findes der en måde (som jeg kan finde ud af at lave) hvorpå man ikke lader outputtet på den include vises - dvs. fejlmeddellelsen og den lange sti, men hvor så intet vises?

vh
Avatar billede barklund Nybegynder
01. juni 2007 - 12:41 #4
Sæt[1] display_errors[2] til 0:

ini_set("display_errors", "0");

I din index.php.

[1] http://dk.php.net/ini_set
[2] http://dk.php.net/manual/en/ref.errorfunc.php#ini.display-errors

--
Morten Barklund
Avatar billede futurefreak Nybegynder
02. juni 2007 - 18:01 #5
Hej igen Morten.

Uha. Jeg er slet ikke god til sådan noget kodning, så beklager, men hvad siger du jeg skal gøre?

Kopiere ini_set("display_errors", "0"); og sætte det ind på min index.php side?
Avatar billede futurefreak Nybegynder
04. juni 2007 - 10:01 #6
barklund >>

Kan se at det faktisk kun er i firefox browseren at denne fejl vises, Hvorfor gør den det?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. juni 2007 - 10:20 #7
Dunno - for der er en fejl somewhere vel :)
Avatar billede futurefreak Nybegynder
04. juni 2007 - 10:47 #8
Hvad betyder "dunno"?

Ved du hvordan man får det rettet?

Og hvordan var det jeg kan sige til firefox browseren at den ikke skal skrive de fejlbeskeder?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. juni 2007 - 11:04 #9
"Dunno" betyder "don't know" :)

Og jeg ved ikke, hvordan du retter det.

Og det er ikke firefox, der skriver fejlen - det er din server. Derfor skal du indsætte hvad jeg skrev tidligere og hvad du selv bekræftede at have forstået.