Avatar billede ashes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows XP - Installing SATA uden Floppy Disk

Jeg er den lykkelige ejer af et bundkort hvor jeg åbenbart må have brændt mit floppydrev af ... men ellers virker det fint.

Jeg har desværre haft en virus, som efter jeg fik den fjernet har gjort at microsoft kommer med 15 driver fejl hver gang jeg starter - og vil derfor geninstallere det.

Problemet er bare at jeg kun har SATA Harddiske og min windows xp åbenbart ikke har den som standart driver.

Jeg har været ved at læse lidt og har fundet den her side:

http://forums.hexus.net/showthread.php?t=20748

Nogen som kender en tilsvarende manual for via chipset ?
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2007 - 14:13 #1
lav en slipstreamet cd, med driveren til din SATA controller integreret på (så skal den ikke bruge en floppy disk, da den på den måde allerede kan se din controller), (og evt SP2, og efterfølgende hotfixes), kan gøres nemt med nlite fra nliteos.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:15 #2
hvorfor ikke købe et nyt floppydrev med usb, de koster ikke meget i dag, bruger selv et når jeg en sjælden gang skal install. mine SATA drev.
Avatar billede ashes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:20 #3
Jeg har installeret nlite, men jeg kan ikke få det til at virke selvom jeg har installeret driveren det er et MSI PT 880 Neo V, men måske gør jeg det forkert.

http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=581
Avatar billede ashes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:21 #4
Jeg har faktisk købt et nyt floppydrev ... og det virker ikke ... jeg har i forvejen et USB floppydrev ... og det virker heller ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2007 - 14:23 #5
hvorfor ? fordi en ny cd koster 1-2 kroner, et USB drev koster nemt et par hundrede.

forklar hvordan du gør, så finder vi fejlen ;)
Avatar billede ashes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:26 #6
Jeg laver lige en nu cd så det tager 10 minutter jeg skriver det hele ned øjeblik
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2007 - 14:30 #7
bare lav den del til integreringen af drivere, resten tager vi bagefter (der er nogle tweaks der er ret fornuftige at lave med det samme)

er det en XP32 eller 64 bit ?
Avatar billede ashes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:39 #8
Jeg bruger version 1.3.5 ... den er hentet idag ...

Først beder dem om Source ...

jeg sætter orginal CDén i DVD drevet

Derefter beder den om placering ...

Jeg vælger at lave en ny mappe C:\IMAGEAFXP

(Min version har service pack 2 installeret)

Næste

Jeg vælger under "integrer" at tilføje "Drivere"

Derudover vælger jeg under "opret" "bootable ISO"
(Begge lyser grønt)

Næste

Vælger enkelt driver

Vælger mappen med nyeste version af mit bundkort drivere (Jeg har tjekket på bundkortet at det er et MSI PT 880 Neo -> Der står PC 880 Neo - og der står MSI et andet sted)

Har hentet
VIA VT8237(R) SATA RAID Driver (For floppy driver)

fra

http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=581

Pakket den ud på skrivebordet ... vælger "NT5 mappen" ... vælger "VIAMRAID.INF" og den tilføjer 2 drivere fra VIA technologies, Inc.

Næste

Vælger at lave et image og brænder det med neo ... CDén starter fint, men kan ikke finde mine harddiske
Avatar billede ashes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:40 #9
Mangler et r i Nero ...
Avatar billede ashes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:45 #10
Undskyld jeg så ikke dit spørgsmål, det er en 32 bits ... det er en gammel intel 2400 mzh ... som blot bruges som multimedia pc.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2007 - 14:49 #11
ok, øjeblik, henter lige driveren og ser hvad den siger ;)
Avatar billede ashes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:52 #12
Jeg ved ikke hvad jeg skal, det virker nu. Tak for hjælpen, hvad det så er du har gjort.
Avatar billede ashes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:53 #13
Der kulle stå - hvad det så end er du har gjort. :)
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2007 - 14:54 #14
hehe det var da nemt ;) men du skulle jo lige have ventet så vi havde fået de sidste ting rettet ;) (en anden gang, så tag de andre drivere med, og til webcam osv, det gør det meget hurtigere) ;)
Avatar billede ashes Nybegynder
02. juni 2007 - 14:57 #15
Jeg har forsøgt at få det her til at virke siden kl. 6  morges ... og resten er nemt nok, men tak for hjælpen.