Avatar billede tommyv Nybegynder
20. juni 2007 - 14:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder man datoen på næstkommende mandag?

Hej

Jeg har et regneark, hvor jeg gerne vil have at den viser mig datoen for den næstkommende mandag. Jeg har en celle (A1) hvor dags dato står, men så er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre? Jeg regner med at det måske er noget med HVIS der skal bruges, men jeg er slet ikke stiv nok i Excel til at kunne gennemskue det helt...

Jeg bruger Excel 2003 på dansk :-)

På forhånd tak :-)

/Tommy
Avatar billede excelent Ekspert
20. juni 2007 - 15:13 #1
=DATO(2007;6;DAG(A1)+(8-UGEDAG(A1;2)))
Avatar billede excelent Ekspert
20. juni 2007 - 15:15 #2
denne er vist bedre :

=DATO(ÅR(A1);MÅNED(A1);DAG(A1)+(8-UGEDAG(A1;2)))
Avatar billede tommyv Nybegynder
21. juni 2007 - 07:47 #3
Det var lige det der skulle til :-) Smid et svar og du får point :-)

/Tommy
Avatar billede excelent Ekspert
21. juni 2007 - 12:42 #4
ok