Avatar billede herlevsen Nybegynder
26. juni 2007 - 15:47 Der er 10 kommentarer

Letanvedeligt cms

Jeg står og skal lave en hjemmeside for en gut og vil nu til at eksperimentere lidt med cms. Det jeg skal bruge er bare et lille kompakt et med mulighed for at logge ind som administrator af siden og rette de enkelte sider. Ville også gerne have et nyhedssystem som en del af det. Eneste krav udover det er så at det er et der er muligt at tilpasse en grafisk designet hjemmeside. Altså en som jeg har designet og slicet i photoshop.

Har kigget rundt omkring, men synes mange af dem er for "kommerciele". Leder ikke efter noget som php-nuke for eksempel. Det skal bare være noget det er let at tilpasse siden.

På forhånd tak.
Avatar billede herlevsen Nybegynder
26. juni 2007 - 15:51 #1
Skal lige siges, at det ville være at foretrække, hvis det var skrevet i php og gjorde brug af MySql databaser, fremfor asp osv.
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2007 - 16:58 #2
fckeditor.net?
Avatar billede herlevsen Nybegynder
26. juni 2007 - 22:14 #3
Den har - så vidt jeg kan se - ikke noget login system?
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2007 - 22:32 #4
Det er korrekt - og du skal også selv lave lidt database- eller filarbejde for at få gemt, vist og redigeret sider. Er det for besværligt kommer du let ud i noget a la fx php-nuke igen.
Avatar billede uggi16 Nybegynder
04. juli 2007 - 10:21 #5
Prøv lige at se på en af dem her:

e107 - www.e107.dk
Det kan styre det hele på en side.

CuteNews - www.cutephp.com
Det har login / Nyheds controll og kan med lidt kode lave mere...
Avatar billede oo Nybegynder
04. juli 2007 - 10:22 #6
Kig evt. på http://www.cuyahoga-project.org/

Den er ASP.NET 2.0 baseret, modulopbygget, let at installere og Open Source.

Den kræver dog mySQL database tilknyttet.
Avatar billede espersen Novice
13. juli 2007 - 14:21 #7
der er et hav af CMS'et der kan bruges - mange er helt gratis og dermed uafhængig af dit webhotel (kan flyttes med til nyt webhotel).

Roder selv med www.etomite.org, der er opensource. Med et godt forum, til support m.v.

Absolut letanvendelig og giver minimale begrænsninger mht. design / udvikling. Du anvender bare alm. html/css og indsætter lidt koder så den henter fra databasen - simpelt!
Admin-delen kan sættes til dansk. Oprettelse og ændring af siderne sker som i word - uanset hvor du er ;o)

Den er nem at installere og gode muligheder for at gøre siden klar til søgemaskinerne (især på apache med URL-rewrite via .htaccess)

Et par sider baseret på systemet:
www.laptopworld.dk
www.design-gulve.dk
www.fein-schmecker.dk
www.dahlberg.dk
www.gulvgalleriet.dk
Avatar billede webexp Nybegynder
20. juli 2007 - 20:21 #8
Hvis du kigger på http://opensourcecms.com vil du kunne finde en stor del af cms systemer bruger selv Mambo
Avatar billede webexp Nybegynder
20. juli 2007 - 20:22 #9
mambo har den egenskab som sikkert så mange andre at der er lavet en del dansk sprog filer og du installere bar de moduler du skal bruge via admin siden
Avatar billede webexp Nybegynder
20. juli 2007 - 20:24 #10
har lavetet et par themplates selv til mambo og det er ikke så galt