Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. juli 2007 - 22:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til porthalløj

Jeg sidder med min første router nogensinde og det er faktisk lykkedes mig at oprette nogle porte sådan at min eMule fungerer *G* anyway....

Jeg har købt en Maxtor Shared Storage II, en lille NAS-server. Problemet er bare at jeg ikke kan komme i kontakt med den, som om noget blokerer den.

Jeg skriver \\192.168.1.100 den peger på mit NAS, tag et kig her: http://www.filebloggers.net/routersetup.png
Jeg har givet den en statisk IP-adresse, det tænkte jeg måske var bedre, men uden held.

Skal man angive ip-adresser for at sådan noget skal fungere internt imellem en server og en workstation?

Der står i manualen for det Maxtor-nas at man kan skrive:
ping mss-040d08 men ikke engang der kommer den igennem. Jeg har også prøvet en almindelig ping 192.168.1.100 virker heller ikke.

Hvad skal jeg gøre i min router for at få mit nas til at virke?

Jeg har en anden bærbar som virker fint nok med ping osv.

Jeg skriver lige lidt udfra Maxtors information omkring porte:
*************************************************************
Problems connnecting to your Shared Storage drive?


Verify your physical/network connection 

1. Make sure the power light (at the top of the three lights), on your Shared Storage drive, is solid green. If it is not solid green, this indicates that the drive is not receiving power. Check your power cables.

2. Make sure the Ethernet light (at the bottom of the three lghts), on your Shared Storage drive, is solid or blinking green. This indicates network activity. If it is not on, this indicates a physical connection problem.

3. Check the lights on your router (or switch). There should be a light that indicates link (or connection) status that will show communication with your Shared Storage drive.

4. Make sure you can communicate with your Shared Storage drive from the command line. Click the Start menu and select Run... Type PING MSS-XXXXXXX (where "X" is denoted by an alpha numeric character, for example, 1 or A). You should get a response from your Shared Storage drive indicating the IP Address of the drive. This response confirms that your Shared Storage drive is connected to your network.

5. Make sure that your Shared Storage drive is connected to your router. Try connecting the Ethernet cable to a different port on your router.

6. Try a different Ethernet cable to connect your Shared Storage drive to your router.

7. Make sure your computer is connected to your network, with a wired (using an Ethernet cable) or wireless connection. If you are using both types of connections on your computer, try disabling one. It is recommended that you disable your wireless connection before disabling your wired connection.

8. Try connecting an Ethernet crossover cable directly from your Shared Storage drive to your computer.

Note: a crossover cable is a special type of Ethernet cable you can purchase at many computer stores.

For more information, see `If your network uses Static IP Addressing.'

8. Check your router for DHCP entries of your Shared Storage drive.

9. Check if MAC filtering is enabled on your router. If it is enabled, you will need to add the MAC Address for your Shared Storage drive to your router's MAC filter list. This is necessary for your router to allow your Shared Storage drive access to the network.

See the user guide of your router for more information.

*************************************************************
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. juli 2007 - 23:59 #1
2. Make sure the Ethernet light (at the bottom of the three lghts), on your Shared Storage drive, is solid or blinking green. This indicates network activity. If it is not on, this indicates a physical connection problem.

er lampen tændt, så prøv lige at slukke din nas et øjeblik og så tænde den igen
er lampen ikke tændt så check om kablet virker/er monteret rigtigt

ville også lige fjerne den statiske adr, det gør det nemmere at se om din nas dukker op i routeren. (i dynamic list)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. juli 2007 - 01:13 #2
Jeg tror jeg har fundet fejlen. Maxtor Shared Storage er noget bras... Jeg har læst reviews på Amazon og snart brugt en hel weekend på det her fis. Reinstalleret min pc, været ude og købe router og mistet værdifuld data på et harddiskdrev.

Jeg afleverer varen tilbage til leverandøren. Hvis nogle overvejer at anskaffe sig et NAS, så gå langt uden om Maxtor Shared Storage II - en ting er at det ikke fungerer på netværket, men det software som følger med virker ikke og kommer med intetsigende fejlbeskeder "Setup failed".
Derudover siger Maxtor at det kan konfigureres som et RAID1, det kan det... problemet er bare at man ikke kan skille drevet fra hinanden, og sender man drevet til Maxtor, sender de bare et nyt retur og det data man har liggende kan kun reddes hvis man betaler ekstra for det! Ikke videre RAID1-agtigt i min verden.

Jeg har istedet for fundet QNAP, indtil videre ser det virkelig tiltalende ud. Det leveres uden diske, hvilket egentlig også er bedre. Så kan man selv bestemme størrelsen og løbende skifte ud efter behov... meget bedre end det andet knald med lukkede "black-boxes"-nem-at-opsætte-plidderpladder.

Jeg lukker spørgsmålet igen :-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester