Avatar billede harlis Nybegynder
03. juli 2007 - 20:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rækkevidde Level1 router - trådløs internet

Hej.

Jeg har købt en Level1 router til trådløs internet.

Planen er at jeg vil dele internet forbindelse med min nabo.

Routeren sidder i min pc, og USB'en i deres pc.

Da vi satte det op herhjemme fungerede alt fint. Så tog vi computeren over til dem, og startede op.

Ingen forbindelse!

Kan det virkeligt passe at den ikke engang kan sende og modtage et signal på MAX 50 meter (nærmere 25).???

Vi bor på 2.sal, de bor i stuen i nabo opgangen, dog er opgangene ikke i samme bebyggelse...

Er både forundret og skuffet over det manglende signal!

Har også prøvet med en USB forlænger ledning, for at få USB stikket lidt væk fra bundkortet, for at minimere evt. støj på signalet... Stadig 0% forbindelse. Deres maskine kan finde 0 netværk!
Avatar billede harlis Nybegynder
03. juli 2007 - 20:16 #1
Skal måske lige tilføje at det er en:

Level1 wbr-3408 11g wireless broadband router

Det drejer sig om... :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2007 - 21:50 #2
Der er MANGE til der her spiller ind.
Er der mange vægge det skal igennem, er disse vægge mursten eller gasbeton, er der metal der kan forstyrre signalet m.m.
Prøv at flytte rundt på routeren og se om ikke i kan finde et sted den kan stå og lave signal der kan ses af naboen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2007 - 21:50 #3
rettelse: Der er MANGE til der her spiller ind
rette s tilDer er MANGE ting der her spiller ind.
Avatar billede goodhumour Nybegynder
03. juli 2007 - 22:49 #4
Der er en spinkel chance for, du kan lave en sådan forbindelse med draft-N udstyr. De gamle 802.11g hobbyroutere er alt for svage/ufølsomme til en sådan afstand/miljø.
Man kan heller ikke forvente andet til 400 kr. En mulighed for forbedring af signal kunne være en forstærkerantenne anbragt i 2 vinduer, der kan "se" hinanden, men det er så en investering på 6-800 kr uden garanti for et godt resultat.
Avatar billede harlis Nybegynder
04. juli 2007 - 16:16 #5
Væggene er beton/mursten. Så det spiller selvfølgeligt ind...

Det med antennerne har jeg overvejet, men som goodhumour siger, så er det mange penge at smide efter et tvivlsom projekt! ;o)

Da vi testede systemet i min lejlighed, der kunne den fange ca. 78% forbindelse, selvom pc'erne stod 2-3 meter fra hinanden... Det synes jeg heller ikke er så imponerende igen. Men det var uden usb forlængerledning, så det skyldes nok primært støj fra pc'en...
Avatar billede harlis Nybegynder
04. juli 2007 - 16:17 #6
Dvs. for at det skal fungere, skal man op og investere "hvor meget???" i en router, og er der så overhovedet nogen "garanti" for succes...?

Her troede man lige man havde en god finte! ;o)
Avatar billede harlis Nybegynder
19. juli 2008 - 19:28 #7
lukket
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2008 - 23:37 #8
Hvorfor beder du ikke om svar????