Avatar billede a_o Nybegynder
17. juli 2007 - 17:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

access i linux

Kan det virkelig passe??

Jeg har prøvet med wine og crossover, men kan ikke få access til at køre.
Resten af office kører tilsyneladende fint, det har jeg jo bare ikke rigtig noget at bruge til. Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste med det problem rundt omkring.
Det er for at få en anden mands database til at køre på  min pc.

Findes der andre muligheder?
Avatar billede a_o Nybegynder
17. juli 2007 - 17:53 #1
vmware?
Avatar billede arh1 Nybegynder
17. juli 2007 - 17:54 #2
Du kan bruge OpenOffice. Programmet hedder OpenOffice.org Base. Den skulle gerne være i Linux fra starten. Den er her i mit Debian.
Avatar billede a_o Nybegynder
17. juli 2007 - 18:17 #3
Den har jeg også, men det er fordi en anden har lavet en database, som jeg gerne skulle kunne bruge. vi er vel 10 mand der bruger den og jeg er vist den eneste der leger med linux.
Avatar billede arh1 Nybegynder
17. juli 2007 - 18:33 #4
jamen, kan du så ikke bruge den med OpenOffice?
Avatar billede a_o Nybegynder
17. juli 2007 - 19:06 #5
Jeg kan ikke se databasen når jeg får browset frem til der hvor den ligger, selvom jeg siger det er en accessfil, mde.
Avatar billede arh1 Nybegynder
17. juli 2007 - 19:12 #6
okay . jeg har ikke brugt openoffice til det før . hvad betyder "mde"?
Avatar billede a_o Nybegynder
17. juli 2007 - 19:41 #7
det er såmænd blot den filbetegnelse databasen har i access.
Avatar billede arh1 Nybegynder
18. juli 2007 - 00:35 #8
hm. det er da mdb? :s .
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2007 - 09:34 #9
En runtime only database bliver til en .MDE !
Avatar billede a_o Nybegynder
18. juli 2007 - 09:50 #10
Og det betyder?
Nu er jeg i hvert fald midt i at lave en dualboot, så går det jo også.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2007 - 22:59 #11
At en MDE er en Access database. Men uden mulighed for at rette i den via Access GUI.
Avatar billede a_o Nybegynder
26. juli 2007 - 08:28 #12
lukker