Avatar billede sarcar Praktikant
17. juli 2007 - 20:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ekstern skærms opløsning til bærbar

Jeg overvejer at købe en bærbar computer, og kunne godt tænke mig også at købe en ekstern skærm til den. Men nu er jeg så kommet i tvivl om, hvor vidt det er muligt at slutte en ekterns skærm til en bærbar, der har en højere opløsning en skærmen der sidder på den bærbare. F.eks. hvis jeg købte http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=374653
som har en opløsning på 1280 x 800 pixels, vil jeg kunne slutte en skærm på 1440 x 900 eller 1680 x 1050. O hvis man kan, gælder det så for alle bærbare eller kræver det et specielt grafikkort?
Avatar billede darrich Novice
20. juli 2007 - 09:12 #1
Ja, modellen supporterer højere opløsning på ekstern skærm.
http://www-306.ibm.com/common/ssi/fcgi-bin/ssialias?infotype=AN&subtype=CA&htmlfid=877/ENUSZG06-0129&appname=lenovouk&language=en

Man kan ikke sige noget for alle bærbare, da det afhænger helt og holdent af, hvilket grafikkort producenten har puttet i den konkrete bærbare.
Avatar billede sarcar Praktikant
20. juli 2007 - 12:19 #2
Tak for svaret og et nyttigt link. Tror jeg er kommet lidt tættere på at købe en ny computer :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juli 2007 - 12:23 #3
"hvilket grafikkort" - yeps, min arbejdsbærbar, HP-etellerandet, kan ikke finde 1440x900 på ekstern, øv også... hehe