Avatar billede mummikiks Nybegynder
19. juli 2007 - 13:41 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Strømforsyning

Hej Experter

Jeg har to strømforsyninger, som jeg ønsker at bytte om.

Udskiftningen begrundes med at den ene strømforsyning larmer for meget, da der er monteret en blæser i den.

OutpursSpecifikationerne på den gamle:
24 Volt
8A
Indbygget blæser

Nye strømforsyning
20 Volt
9A
Ingen blæser

Srømforysningen er koblet til et motherboard og en skærm. Tror I man kan skifte de to uden at lave skade på hardwaren?
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juli 2007 - 13:48 #1
Der må være mange flere data? hvis ikke så lad være med at skifte.
Avatar billede mummikiks Nybegynder
19. juli 2007 - 13:50 #2
Hvad er det for nogle dataer det omhandler. Input er jo det samme...Hvad skal der oplyses mere?
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juli 2007 - 14:07 #3
Hvis den du vil montere er på 200w og den gamle er på 300w og komputeren skal bruge min 300w så starter den ikke.Hvad skal køle den nye strømforsyning og samtidig skriver du i starten ikke noget om at indput er det samme.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juli 2007 - 14:12 #4
Endvidere hvis den gamle PSU har 24 pin og den du skifter til har 20 så skal du ud og købe en adabter.
Avatar billede mummikiks Nybegynder
19. juli 2007 - 14:20 #5
Ja beklager. Man kan jo udregne effekten:
Gammel:
24*8 = 192 W

Nye
20*9 = 180 W
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juli 2007 - 14:24 #6
Der er ikke mange vataminer i de to,de fleste i dag kræver 300w og derover,en ny PSU er ikke ret dyr mere.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juli 2007 - 14:39 #7
Der skulle stå vitaminer.
Avatar billede mummikiks Nybegynder
19. juli 2007 - 14:48 #8
Det er ikke til en ordinær computer. Det er en speciel PC med indbygget computer. JEg skal blot vide om der er chance for at udstyret brænder af hvis jeg prøver den anden.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juli 2007 - 16:26 #9
Den er 4v mindre så den burde ikke skade noget,men man kan aldrig garantere, kan du ikke spørge prodocenten.
Avatar billede kfz Nybegynder
21. juli 2007 - 14:00 #10
det brænder ikke lidt af, spørgsmålet er nærmere, om det kan køre med kun 20 V.

Hvis det begynder at opføre sig underligt, så er det de 20V der er problemet, det er pga. styrespænding til IC-kredse osv. længere teknisk forklaring.

Man det skulle ikke kunne skade den, da spændingen bliver lavere, og ikke højere.
Avatar billede kfz Nybegynder
21. juli 2007 - 14:01 #11
hmm, der var vist en fejl, bare ignorer "lidt" i første linje, så skulle det være læseligt.
Avatar billede mummikiks Nybegynder
22. juli 2007 - 16:23 #12
Hej Drenge. Det vidste sig at skærmen kun lyste halvt op ved 20V, så det var en smule ærgeligt. Jeg takker for begge jeres input og håber I begge vil give et svar, så deler jeg pointene...
Avatar billede Jensen DK Novice
22. juli 2007 - 17:58 #13
ok.
Avatar billede kfz Nybegynder
22. juli 2007 - 22:15 #14
ok, ærgeligt at høre, er det slet ikke muligt at få fat i en anden strømforsyning som giver 23V og man. 8A?

Men er da glad for at kunne hjælpe til en midlertidigt brugbar løsning.