Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
25. juli 2007 - 15:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen krypteret forbindelse

Vi har en pc (WinXP..nyinstalleret, IE6Sp1) der bruger et program (Unitel) til at forbinde sig til Nordea. Det har virket men er hold op med det. Samtidig kan man ikke gå på https.//-sider fra denne maskine.

Der er ikke lavet om på indstillinger, opsætning eller andet.

Er der nogen der har et forslag ?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2007 - 17:35 #1
Nordea, er det ikke der hvor man skal have en kortlæser og et kort fra Nordea?
:-)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2007 - 17:37 #2
Ring til Nordea, spørg om support ti Unitel.
Jeg er meget sikker på at de kan hjælpe dig.
:-)
Avatar billede leif Seniormester
25. juli 2007 - 19:37 #3
midgaardsorm -> Jeg har rigtigt gode erfaringer med at ringe til Unitel hotline og anmode om hjælp. Unitel kan være et helvede at få til at køre, men normalt når det først virker på maskinen så bliver det ved.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
26. juli 2007 - 08:07 #4
Jeg har snakket med Nordea/unitel og selve programmet virker fint.

Det kan bare ikke få adgang til deres system. Unitel bruger port 443 og 6006, de er begge lukket af en eller anden grund. Der er ikke firewall på maskinen.

Et symtom er at jeg heller ikke kan komme ind på : https://www.tastselv.skat.dk/erhvervlogin/viscertlogin.do
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
26. juli 2007 - 09:57 #5
Fejlen er rettet !!!

Jeg prøvede at skifte netkort med ny IP-adresse og så virkede det hele igen.
Bare for sjov gav jeg så det gamle netkort den nye IP og undeligt nok så virkede det.

Fejlen ligge åbenbart i den oprindelige IP-adresse. Fatter det ikke men vil undersøge netværket !
Avatar billede leif Seniormester
26. juli 2007 - 11:08 #6
Ja, okay, virker underligt. Der er ikke noget Norton på maskinen vel ? De laver en gang imellem nogen underlige fejl !
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
26. juli 2007 - 14:57 #7
Nej der ligger ikke andet end Win XP. Hvis jeg giver en anden pc den gamle IP kan den heller ikke åbne HTTPS.

Firewall er ikke sat op til at stoppe noget !
Avatar billede leif Seniormester
26. juli 2007 - 14:58 #8
Kunne lyde som jeres Router / Centrale Firewall som kan være et problem ! Lyder det interessant hvis I finder fejlen og du så gider at poste løsningen/fejlen her!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
27. juli 2007 - 09:34 #9
Router/Firewall er opsat som ren standard.

Overvejer at kigge efter firmware-update
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
08. august 2007 - 09:34 #10
Ingen opdatering af Router