Avatar billede weblance Nybegynder
29. juli 2007 - 21:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor "glemmer" Google min side?

Jeg prøver at optimere min hjemmeside www.færøerne.dk så den får en god PageRank i Google. I sidste uge var den på 1. pladsen hvis man søgte på færøerne.dk og nu er den helt væk. Søger man på færøerne.dk kommer en gammel cached beskrivelse.

Hvordan kan det være?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2007 - 21:48 #1
Det er en almindelig antagelse at brug af

  <META NAME="KEYWORDS" CONTENT="færøerne, ferie, rejse, fritid, .....">

med ord, der ikke findes på samme side som hvor <meta>-tagget står, kan rykke placeringen ned. Egentlig er brug af keywords i meta-tags ikke noget man regner med bidrager positivt overfor de større søgemaskiner, men det kan være negativt. Prøv at læs op på nyere ting om SEO.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
29. juli 2007 - 21:49 #2
...kan du have optimeret den en smule 'for meget'? Altså, gjort noget, forsætligt eller uforsætligt, som Google kan have opfattet som snyd og derfor fjernet dig?
Avatar billede weblance Nybegynder
29. juli 2007 - 22:38 #3
Jeg tror ikke at den er optimeret for meget.

Skal jeg helt slette keywords?
Avatar billede apo Praktikant
29. juli 2007 - 22:51 #4
Når jeg søger på 'færøerne.dk' ligger sitet på en 5. plads. Det kan tyde på, at der er problemer med websitets troværdighed i forhold til Google.

Hvis optimeringen på en eller anden måde har trådt Google over tæerne, og du har fået en 'straf' af Google, kan du finde ud af det ved at oprette en konto her: http://www.google.com/webmasters/sitemaps/

Når du har oprettet en konto i Google Webmaster Tools og har bekræftet ejerskabet af websitet, får du adgang til en række informationer om dit website i Google; herunder kan du få besked om evt. problemer med websitet i forhold til indeksering i Google.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. juli 2007 - 08:51 #5
Jeg er meget enig i de ovenstående betragtninger. Du skal også vide at google jo ikke er en database. Google består af mere end 50 forskellige datacentre, hver med egen database, du kan derfor sagtens opleve forskelle i resultater for samme søgning, både over tid, altså at noget er med den ene uge og så forsvinder i næste, eller at to masiner får forskellige resultater på samme søgning.

Tingene bør dog stabilicerer sig over nogle måneder så der til sidst er ens resultater i alle datacentre når du søger fra samme geografiske område med samme browserindstillinger. Hver gang du ændre noget på dine sider, vil du opleve ustabiliteten i større eller mindre grad
Avatar billede weblance Nybegynder
19. august 2007 - 20:23 #6
lukker
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. august 2007 - 22:18 #7
Selv tak da.