Avatar billede ferdinand.k Mester
03. august 2007 - 15:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvorfor www2

Jeg faldt lige over et link der startede med www2.blablabla.com - hvordan kan det være der lige skal 2-tallet med?
Avatar billede plx Nybegynder
03. august 2007 - 15:14 #1
fordi de har en server der hedder www2
Avatar billede ferdinand.k Mester
03. august 2007 - 15:38 #2
det er da ikke noget svar...!?
Avatar billede goose Nybegynder
03. august 2007 - 16:10 #3
De har vel bare oprettet et subdomæne der hedder www2.

/Goose
Avatar billede hmann Nybegynder
03. august 2007 - 16:17 #4
det var faktisk et ok svar fra plx :)

når du køber et domæne køber du xxxxxxx.xxx - fx test.com

www er bar et subdomæne (subdomænet skrives til venstre for domænet), som peger på en bestemt server, en service etc.

du vil også lidt kunne falde over:

ftp.domænenavn.com, som peger på en ftp service
blog.domænenavn.com, som peger på en blog

og på samme måde kan www2 være sat op til at lede dig et bestemt sted hen..

som fx vejret.tv2.dk

der er ikke nogle regler der siger at der skal stå www. foran
det er bar meget almindeligt og nok derfor du undrer dig over at der til tider kan stå www2
Avatar billede hmann Nybegynder
03. august 2007 - 16:17 #5
lidt kunne falde = let kunne falde
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. august 2007 - 17:51 #6
Jeg kunne også forestille mig at www2 (og højere for den sags skyld) blev brugt til load-balancing, hvis nu et site havde rigtigt mange hits. I det tilfælde vil der nok være oprettet flere servere med samme site.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2007 - 01:08 #7
I samme omgang kunne man også lige smide et link til http://fuckwww.dk/ :-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. august 2007 - 14:00 #8
ja det er grunde jeg kunne forholde mig til... takker...