Avatar billede mkex3 Nybegynder
04. august 2007 - 16:49 Der er 3 kommentarer

Anbefal et TV-kort til Vista

Jeg har nu i flere år haft det samme TV-kort i flere år, men kortet du´er ikke mere, da jeg er skiftet til Vista.

Er der nogen, som kan anbefale et TV-kort, der du´er med Vista?
Avatar billede fuglen1 Novice
06. august 2007 - 11:55 #1
Har du tjekket om der findes vista drivere til tvkort?
Med hensyn til nyt tvkort vil jeg gerne vide om det skal være Analog eller digital og dernæst hvor du får tvsignalet fra.

Da dette er afgørende for hvilket kort du skal have
Avatar billede mkex3 Nybegynder
06. august 2007 - 21:19 #2
Nej, jeg har ikke tjekket, om der findes vista drivere til tv-kortet - ikke foruden det gamle jeg havde, og der før det ikke.

Det skal både være analog + digital signal.

Signalet får jeg fra kabel-TV - dvs. jeg stikker bare stikket ind i væggen.

Håber dette kan bruges...
Avatar billede fuglen1 Novice
06. august 2007 - 23:12 #3
Du kan kun bruge et tvkort med analog og dvb-t tuner
hvis din kabetvudbyder sender dvb-t i kablerne
Men det er dog kun de små der gør det
Ellers er det et dvb-c kort du skal have eller en antenne på taget eller loftet

Det skal jeg først før jeg finde nogen kort
Digialtv er ikke bare digitaltv, der findes 5 typer
dvb-t (Annemodtagelse
dvb-c (Kabeltv)
dvb-s (Satelit
dvb-h (håndholdteenher som for eksp mobil tlf)