Avatar billede ameq Nybegynder
06. august 2007 - 10:51 Der er 6 kommentarer

Microsoft Visual Studio 2005 templates

Hej E
Jeg er igang med at lave en projet template i vs.net 2005. Jeg gøre det ved at lave en *.vstemplate og ligge nolge filer ved siden af. En af filerne er min csproj hvor jeg godt vil styrre hvad mit AssemblyName skal være, men når jeg prøver at skrive Etellerandet.$safeprojectname$ så sletter den Etellerandet og bare indsætter mit $safeprojectname$. Det virker fint i RootNamespace og i de andre filer. Så hvordan kan jeg prefixe mit AssemblyName i en Microsoft Visual Studio 2005 templates
Avatar billede lasserasch Juniormester
06. august 2007 - 11:42 #1
Forstår ikke helt hvad du mener. Hvis jeg laver et template, så laver jeg da bare et nyt projekt. tilføjer de klasser, reference osv som jeg vil have og eksporterer projektet som et template. Så kan man jo vælge det når man opretter et nyt projekt!

Er det bare mig som misforstår dit spørgsmål eller?

/Lasse
Avatar billede ameq Nybegynder
06. august 2007 - 11:47 #2
Det har jeg også gjort også rettet lidt i projekt filen så jeg skulle få et prefix på mit AssemblyName for jeg har ikke løst til at alle mine projekter som jeg bruger den skabelon med skal havde det samme output-name
Avatar billede lasserasch Juniormester
06. august 2007 - 14:40 #3
Det får de da heller ikke! Når jeg opretter et nyt projekt, ud fra et template jeg har kaldt "Standard Template" så kalder den projektet for "Standard Template 1", "Standard Template 2" osv...

Og når man opretter et nyt projekt, så angiver man jo hvad projektets navn er. Og det har jo også indflydelse på navnet for assembly.

/Lasse
Avatar billede ameq Nybegynder
06. august 2007 - 14:45 #4
Ja, rigtig den skriver "Standard Template 1", "Standard Template 2" i AssemblyName, men det er jo også det jeg godt vil havde prefixet med mit eget navn
Avatar billede lasserasch Juniormester
06. august 2007 - 14:51 #5
Så den skulle skrive : "ameg template - " og så eller "1", "2", osv eller?

Hvorfor så ikke bare gemme dit template med det prefix du gerne vil have på?

/Lasse
Avatar billede ameq Nybegynder
06. august 2007 - 15:14 #6
jo, men vil også godt havde $safeprojectname$ (projekt navnet) til at stå der. For hvis jeg skrivet et prefix f.eks EtEllerAndet.$safeprojectname$ så overskriver vs.net AssemblyName så der kun står mit projekt navn... Men andre ord, den kan ikke hedde noget som helt andet end projekt navnet