Avatar billede kunze Nybegynder
10. august 2007 - 13:19 Der er 1 løsning

WLAN hastighed driller

Hej.

Jeg sidder og roder ihærdigt med at få et netværk her til at fungere.

Det er sat op på flg. måde:

1 stk. Netgear DG834GT ADSL Modem / Router
1 stk. Netgear WG602 Access Point

Modemet/routeren er tilsluttet telefonforbindelsen direkte og det virker fint, også at connecte dertil via Wireless, der er forbindelse også til omverdenen.
For at forbedre rækkevidden har jeg opsat et WG602 Access Point og via kabel forbundet det med DG834GT (router/modem).

Det fungerer fint og de kører med samme settings (channel, SSID osv.) og WG602 har figurerer på DG834GTs liste over attached devices.
WG602 er sat til "Access Point"-mode, med alternativerne Wireless Point-to-point bridging, Repeater with wireless client association og client mode.

Jeg kan connecte til accesspoints'ne uden problemer, og opnå forbindelse til dem begge på LAN. Jeg har også forbindelse til WAN.

MEN! Når WG602 er tændt, så går min computer på den (da den er nærmest) og hastigheden er ekstremt dårlig, den klarer ikke engang 1 KB/s.

Jeg har prøvet fra 3 computere.

Hvad kan der være galt?
Spørg endelig løs, så skal jeg nok smide diverse øvrige specs og info :o)

150 point til den der kommer med den gyldne løsning.

Mange tak.

Mange hilsner,
Simon
Avatar billede kunze Nybegynder
04. oktober 2007 - 16:25 #1
Lukker :o(